Výběr textů z DN č. 3 – 4 přineseme 9. 3.
(red)
Částka ve Státním fondu dopravní infrastruktury (SFDI) se neustále zvyšuje. Zároveň je zde však i rekordní inflace. O vyjádření, zda letošní rozpočet fondu je za této situace dostatečný pro všechny projekty a jaké jsou priority rezortu dopravy v oblasti infrastruktury, jsme požádali ministra dopravy Martina Kupku.
Leden bývá obvykle měsícem bez významnějších událostí v dopravním odvětví, pomineme‑li obvyklé problémy, které přináší v našich zeměpisných šířkách počasí. A přesto jeden moment stojí za povšimnutí – je jím poměrně agresívní pronikání největších kontejnerových rejdařů do zcela jiného segmentu dálkové dopravy = do airfreightu.
Ředitelství silnic a dálnic realizuje v současné době řadu radu velkých projektů. O vyjádření, jak se to daří na pozadí stagnující ekonomiky a vysoké inflace a co lze očekávat v budování silniční infrastruktury v následujícím období, jsme požádali generálního ředitele ŘSD Ing. Radka Mátla.
V posledních letech se děje to, po čem dopravci již dlouho volali – buduje se moderní dopravní infrastruktura. Jak se na současnou výstavbu i perspektivu do budoucna dívá Svaz průmyslu a dopravy ČR (SPČR), to mám přiblížil jeho prezident Ing Jaroslav Hanák.
Na železniční infrastruktuře probíhá v posledních letech rozsáhlá stavební činnost. Jak tomu bude letos a jaké jsou priority Správy železnic, to nám přiblížil generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.
Společnost AFRY CZ realizuje řadu infrastrukturních projektů a v letošním roce plánuje další růst. O jejím portfoliu služeb i o tom, co je dnes pro rozvoj stavebnictví zapotřebí, jsme hovořili s Ing. Petrem Košanem, jednatelem společnosti AFRY CZ.
Se skokovým nárůste cen se v loňském roce vypořádávala všechna odvětví a stavebnictví nebylo výjimkou. Jak se na současnou situaci dívají samotné firmy, na to jsme se zeptali zástupců společností VINCI Construction CS, Subterra a holdingu Enteria.
V loňském roce byly na výstavbu dopravní infastruktury vynaloženy rekordní prostředky, letos bude tato částka ještě vyšší. Má to podle vás dopad i na prodeje vozidel pro stavebnictví?
Ve společném dopise výkonnému místopředsedovi EU Fransovi Timmermansovi vyzvala Mezinárodní unie silniční dopravy IRU spolu s Evropskou radou přepravců (European Shippers’ Council) a FuelsEurope k plnému a rovnocennému uznání kapalných uhlíkově neutrálních paliv pro spalovací motory spolu s elektrickými a vodíkovými palivovými články v navrhovaných předpisech EU pro těžká nákladní vozidla týkajících se emisí CO2.
Mezinárodní logistický provider Dachser získal na konci roku 2022 zbývajících padesát procent akcií ve svých maďarských joint venture a stává se tak stoprocentním vlastníkem společností „Liegl & Dachser Szállítmányozási és Logisztikai Kft“ (přeprava a skladování průmyslového zboží a potravinářských výrobků) a „Liegl & Dachser ASL Hungary Kft“ (letecké a námořní přepravy).