Karlovarská D6 je o 10 kilometrů delší, řidičům slouží nový obchvat Řevničova

30.11. – Řidičům začaly sloužit dva nové úseky karlovarské dálnice D6. Jsou to stavby Nové Strašecí – Řevničov a obchvat Řevničova. Prodloužení dálnice D6 výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy a také ke zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Karlovými Vary. „Nyní otevíráme dva celkem desetikilometrové úseky, další pětikilometrový obchvat Lubence bude hotov v příštím roce. Nikdo se ale nemusí bát, že tím to zase na dlouhé roky končí. Po letech odkladů se dostavba dé šestky skutečně rozběhne, díky novému liniovému zákonu počítáme s tím, že dálnici D6 dokončíme v roce 2026,“ řekl ministr dopravy Karel Havlíček.

České firmy mohou získat z Německa za neoprávněně zaplacené mýtné až 30 milionů euro

30.11. – Evropský soud svým rozhodnutím z 28. října otevřel pro statisíce uživatelů cestu k získání části mýtného zaplaceného v Německu od roku 2017 nazpět. Soud konstatoval porušení evropského práva, kdy byly do mýtných sazeb zakalkulovány i náklady na policii. Pokud se německým úřadům nepodaří odvrátit účinky rozhodnutí soudu, pak nákladní dopravci z celé Evropy požádají o navrácení 4 až 7 procent uhrazeného mýta zpět.

​Skupina DRUPOL převzala společnost Auto Masarik v Berouně

30.11. – Na začátku listopadu došlo k významné změně v síti autorizovaných prodejců a opravců Škoda Auto ve Středočeském kraji. Od 1. 11. 2020 převzalo výrobní družstvo DRUPOL 100% obchodní podíl ve společnosti Auto Masarik, s. r. o., v Berouně. Od 1. ledna 2021 budou veškeré obchodní aktivity sloučeny se společností DRUPOL autodružstvo, která se ve skupině zabývá prodejem a servisem vozidel ŠKODA. Již mnoho desetiletí nabízí své služby motoristům v autosalonech a servisech v Příbrami a ve Zdicích.

Geis: Projekt dProduction pomáhá při komunikaci se zahraničními pracovníky

30.11. – Současná doba je plná paradoxů. Na jedné straně roste obava, že automatizace a robotizace připraví mnoho lidí o práci a současně je čím dál větším problémem najít do mnoha profesí pracovníky. Řešením mohou být dělníci ze zahraničí. Jenže jak překonat jazykovou bariéru a efektivně je zaučit? Práce na montážních linkách či ve skladech logistických center má mnoho společného. Zdánlivě se jedná o neustálé opakování jednoduchých úkonů, které by měl po krátkém zapracování zvládnout každý. Jenže skutečnost je jiná.

Letiště Praha získalo certifikát ACI Airport Health Accreditation

30.11. – Již na jaře letošního roku přistoupilo v souvislostí s pandemií onemocnění COVID-19 Letiště Praha k implementaci celé řady ochranných opatření, jejichž cílem je chránit zdraví cestujících i zaměstnanců. Správné kroky letiště v této oblasti nyní potvrdilo i získání mezinárodní certifikace ACI Airport Health Accreditation, která oceňuje, že standardy nastavené na Letišti Václava Havla Praha odpovídají požadavkům mezinárodních organizací působících v letectví. Obdržení této akreditace zároveň dokládá, že vysoká úroveň fungujících ochranných opatření vede k větší bezpečnosti cestujících, kteří přes Prahu létají.

​Karel Havlíček: Šéf ČD Václav Nebeský není typický krizový manažer

30.11. – Generální ředitel Českých drah Václav Nebeský není typický krizový manažer, proto ve funkci končí. Navíc měl i určitý osobní problém. Svoji roli však sehrál poměrně dobře, proto ve firmě zůstává v představenstvu. V nedělním pořadu České televize Otázky Václava Moravce to uvedl ministr dopravy Karel Havlíček. Nabídku na místo předsedy představenstva Českých drah dostal šéf dceřiné společnosti ČD Cargo Ivan Bednárik.

​Rozpočet Ředitelství silnic a dálnic se zvýší o šest miliard

29.11. – Letošní rozpočet Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vzrostl z původních 38 na 55 miliard Kč. Příští rok se zvýší o dalších asi šest miliard. Na tiskové konferenci spojené s ukončením modernizace šestikilometrového úseku dálnice D1 u Velkého Meziříčí to včera řekl premiér Andrej Babiš. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla by bez navýšení rozpočtu nebylo možné dokončit všechny plánované práce.

​Pendolina Českých drah fungují v běžném provozu už 15 let

29.11. – Rychlovlak pendolino, který České dráhy zařadily do běžného provozu 28. listopadu 2005, se pro někoho stal symbolem rychlého a pohodlného cestování, pro jiné je ovšem zbytečným luxusem nevhodným pro české tratě. Pendolino, jež začalo zkušebně vozit zákazníky ČD už v prosinci 2004, je nejaktivnější mezi Prahou a severní Moravou. Nikde ovšem nevyužívá maximální rychlost 230 kilometrů za hodinu, na českých kolejích se totiž smí maximálně „stošedesátkou“.

​ŘSD dokončilo v Plzeňském kraji opravy na třech hlavních tazích

29.11. – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dokončilo v Plzeňském kraji opravy tří hlavních tahů za desítky milionů korun. Jde o úseky Březí – Čachrov na Klatovsku, Třebčice – Životice na jihu Plzeňska a průtah v Horažďovicích.

​Zájezdoví dopravci podali 1023 žádostí o kompenzace za 985 milionů Kč

28.11. – Zájezdoví dopravci zažádali z kompenzačního programu COVID Bus o více než 985 milionů Kč. Žádosti, jejichž příjem v noci na čtvrtek skončil, podalo 1023 dopravců, což je o třetinu více, než stát původně předpokládal. Uvedl to mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka. Stát na kompenzace vyhradil miliardu korun, dopravci se tak se žádostmi do vyčleněné částky vešli.

​Ivan Bednárik dostal nabídku na post šéfa ČD, Václav Nebeský by měl u drah zůstat

28.11. – Šéf ČD Cargo Ivan Bednárik dostal nabídku na post předsedy představenstva Českých drah, oslovil jej šéf dozorčí rady společnosti Pavel Kysilka. V čele státního dopravce by Ivan Bednárik mohl nahradit Václava Nebeského, kterému chce Pavel Kysilka nabídnout v představenstvu post místopředsedy. Pavel Kysilka to včera uvedl ve svém stanovisku k aktuálnímu dění ve společnosti. O změnách ve vedení podniku bude rozhodovat dozorčí rada v příštím týdnu.

spinner