Výběr článků z DN č. 6 přineseme 11. 4.
(red)
Na konci února se na Výstavišti Brno uskutečnila konference eTruck ve flotile českého dopravce aneb od nabíječky k zákazníkovi. Uspořádalo ji Sdružení ČESMAD Bohemia a zúčastnili se jí dopravci, ministr dopravy Martin Kupka, zástupci výrobců vozidel, dodatelů energií i společností zajišťující služby pro dopravce.
Nová asistenční služba EGNOS Safety of Life pro námořní uživatele (ESMAS) přináší kromě rozšíření výhod stávající služby Safey of Life na námořní uživatele vyhrazený kanál pro vysílání námořních bezpečnostních informací, jako jsou navigační varování a další naléhavé zprávy týkající se bezpečnosti, na lodě.
Plénum Evropského parlamentu historické přijalo minulý týden historické rozhodnutí podpořit účinnost a ekologizaci silniční dopravy prostřednictvím revize směrnice o hmotnostech a rozměrech. Vzhledem k tomu, že pro dekarbonizaci neexistuje žádné zázračné řešení, nelze pominout snadno dostupný krok, která představují větší vozidla.
Značka Mercedes-Benz loni obhájila v České republice již podvaadvacáté v řadě s 2 044 vozidly celkové prvenství v prodeji nákladních automobilů nad 6,5 tuny celkové hmotnosti v České republice. Aktuální situaci, výhled pro letošní rok, novinky a plány do budoucna nám přiblížil Josef Mařík, ředitel společnosti Daimler Truck ČR.
Eurowag, přední poskytovatel integrovaných řešení v oblasti silniční dopravy v Evropě, otevřel novou samoobslužnou čerpací stanici nabízející HVO100 u Jihlavy. HVO se vyrábí čistě z obnovitelných zdrojů, dokáže snížit emise CO2 až o 90 procent a lze jej bez nutnosti jakýchkoliv zásahů tankovat do většiny vozidel s dieselovými motory, a to beze změny ve spotřebě.
Odvětví dopravy a logistiky zažívá nebývalý rozmach. Změny v chování spotřebitelů a rychlý růst online nakupování vedly k tomu, že se doprava stala největším odvětvím obchodu se zbožím v Evropě. Stabilní dodavatelské řetězce jsou životně důležité, regionální doprava nabývá stále většího významu a zejména vozidla zapojená do regionální přepravy zboží musí prokázat schopnost splnit neustále se měnicí požadavky.
Společnost Hoyer, přední světový poskytovatel logistických řešení pro kapalné produkty, obnovuje svůj vozový park prostřednictvím 165 tahačů DAF XG 480 4×2. Vozidla, která budou dodána v nadcházejících měsících, se zařadí do provozu po celé Evropě. Všechna vozidla jsou vybavena komplexní sadou nejnovějších pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS) od společnosti DAF.
Italská dopravní společnost LC3 uvedla do provozu první plně elektrické návěsy S.KOe COOL od společnosti Schmitz Cargobull. Tyto plně elektrické chladicí návěsy nepoužívají k chlazení fosilní paliva, a proto nevypouštějí žádné emise CO2.
Společnost AŽD, výrobce moderních zabezpečovacích technologií pro železnici, rychle zareagovala na množící se tragické případy mimořádných událostí na železničních přejezdech, kdy mezi závorami uváznou silniční vozidla. Aktuálně na své Švestkové dráze (Čížkovice – Obrnice) testuje online přenos obrazu z problematických přejezdů strojvedoucímu na přibližujícící se hnací železniční vozidlo.)
Mezinárodní logistický provider Dachser připojil pobočky v regionu Maghreb ke své logistické síti. Prostřednictvím nové logistické gateway ve Štrasburku společnost spustila přímou denní linku Maroko–Štrasburk. Dachser za několik posledních desítek let vytvořil v Maroku dokonale fungující infrastrukturu se svými standardními procesy a IT systémy.