Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil provoz historické linky číslo 41. Na trasu byl nasazen zrekonstruovaný vlečný vůz z roku 1930. ČTK to sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková. Historická linka zahájila již 30. sezónu. Jízdné je 35 korun, pro děti a seniory 20 korun. Od pondělí 18. května vypravovuje DPP rovněž historické vozy T3, a to na linkách číslo 2, 5 a 15. DPP je největší městskou firmou a provozuje v hlavním městě MHD.
Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil provoz historické linky číslo
41. Na trasu byl nasazen zrekonstruovaný vlečný vůz z roku 1930. ČTK to
sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková. Historická linka zahájila již
30. sezónu. Jízdné je 35 korun, pro děti a seniory 20 korun. Od pondělí
18. května vypravuvuje DPP rovněž historické vozy T3, a to na linkách
číslo 2, 5 a 15. DPP je největší městskou firmou a provozuje v hlavním
městě MHD.
„V prvních letech provozu pražských elektrických drah bývaly
v provozu zpravidla jen motorové vozy, vlečné se používaly jen v době
zvýšených přepravních nároků. Postupem doby se situace změnila a
vlečné vozy se staly nedílnou součástí pražské městské hromadné
dopravy,“ uvedla Řehková.
Elektrické podniky začaly v roce 1929 ve spolupráci
s Ringhofferovými závody připravovat zcela nový typ vlečného vozu, který
měl jednu plošinu uprostřed, z níž se vcházelo od dvou oddílů. Plošina
byla proti vnitřku položena níže. První vozy tohoto typu byly nasazeny do
provozu v dubnu 1930.
„Vzhledem k tomu, že nostalgická linka číslo 23 prozatím zůstává
mimo provoz, historické vozy T3 se objeví v běžném provozu na jiných
linkách,“ uvedla mluvčí. Z vozovny Střešovice tak vyrazí dva vlaky na
linku číslo 2.
(tl)
Foto: DPP