Pražská strojírna má Karotku, mobilní svářečskou dílnu na podvozku IVECO

Pražská strojírna má Karotku, mobilní svářečskou dílnu na podvozku IVECO

23.11. – Karotka, tak pojmenovala Pražská strojírna své nové vozidlo IVECO, které bude sloužit jako mobilní svářečská dílna. Oranžový, speciálně upravený automobil se stane čtvrtým členem flotily mobilních dílen. Ty jsou využívány v terénu u nejrůznějších oprav či výměn kolejových svršků. Celková investice do nové posily týmu byla 1,7 milionu Kč.

Nákladní vozidla jsou vybírána tak, aby se vešla do většiny podjezdů v Praze a zároveň převezla potřebnou technologii. Jsou upravena na míru potřebám Pražské strojírny. Již ve výrobě jsou instalovány například boční rolety či pracovní stůl, Pražská strojírna si následně do prostoru vozu instaluje přidanou brusnou technologii, agregát nebo regály na další příslušenství.

„V červnu tohoto roku jsme flotilu mobilních svářečských dílen doplnili o Ivetu, nyní jsme koupili Karotku. Jedná se o identické vozidlo, akorát je o 1,5 metru kratší. U obou předpokládáme mnohem menší pravděpodobnost poruch oproti starším typům, které máme,“ řekl Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny, a. s.

Pražská strojírna má pro lepší orientaci všechna vozidla pojmenovaná. Každé z aut, Karotka, Iveta, Fríčko a Dailyna, obsluhuje četa až tří lidí. Ta s nimi vyráží do terénu řešit závady či opravy. Ke složitějším opravám vyrážejí všechny vozidla společně, k jednodušším i samostatně. Směny čet se střídají, aby pohotovostní služba mohla fungovat 24 hodin denně 7 dní v týdnu.

Mezi nejčastější závady patří prasklé kolejnice, opotřebované profily či navařování výhybek. Právě díky dostatečnému vybavení v mobilních dílnách je Pražská strojírna schopna vyřešit problém přímo na místě za nejkratší možnou dobu, aby co nejméně omezila tramvajový provoz.

Většina úkonů je plánovaná dopředu. Některé si řeší mateřská společnost, Dopravní podnik Hlavního města Prahy, sama, na jiných kooperuje s Pražskou strojírnou, popřípadě má opravu v režii pouze Pražská strojírna. Kam který tým vyrazí, záleží na správci trati. U pohotovostních akcí vyráží na místo určení z pravidla ti, kteří mají potřebné vybavení a jsou nejblíže.

Pražská strojírna do nové mobilní dílny investovala 1,7 milionu Kč. Aktuálně Karotka dorazila od dodavatele, nyní čeká na obrandování, instalaci veškerého vybavení a její první jízdu do terénu. Ta by se měla uskutečnit v průběhu prosince.

(lan)

Foto: Pražská strojírna

spinner