15. ledna 2021, Milan Frydryšek
- DPP vypsal tendr za 86 miliard korun na vlaky bez řidiče pro linky metra C a D
- Tatra získala ocenění Red Dot za design vozidel řady Force
- Dvacet let členství ČR v EU se stalo motorem růstu českého železničního průmyslu
- Společnost Czech Airlines Technics se poprvé od pandemie vrátila do zisku
- Společnost DAF představuje službu PACCAR Connect
- Stát vybral za první čtvrtletí na mýtném 4 miliardy Kč, meziročně o 8,6 pct více
- Stížnost na výběr firem z ČR a SR pro mýtný systém v Chorvatsku byla zamítnuta
- Jan Vetyška (APEK): Očekáváme, že letos se česká e-commerce vrátí k meziročnímu růstu
Předsedou představenstva společnosti ČD Cargo
se loni v prosinci stal Ing. Tomáš Tóth, který působil
u českého dopravce na pozici výkonného ředitele. Při této
příležitosti jsme jej požádali o zhodnocení roku 2020 a
o přiblížení plánů pro rok letošní, který zřejmě také nebude pro
obor dopravy jednoduchý.
Loňská pandemie měla dopad na celý obor dopravy. Podle odhadů
z prvního pololetí se ČD Cargo v roce 2020 poprvé od roku 2014 dostane
do červených čísel. Přesto by však tato ztráta měla být výrazně
nižší než u jiných velkých železničních dopravců. V tuto chvíli
již jistě máte k dispozici přesnější údaje…
Pandemie postihla celou naši ekonomiku, segment železniční nákladní
dopravy nevyjímaje. Rozhodně mi ale nepřísluší, abych komentoval situaci
u konkurenčních dopravců. Za společnost ČD Cargo však můžu s plnou
odpovědností říct, že ztrátu máme plně pod kontrolou a jsme plně
likvidní. V květnu 2020 jsme připravili dva scénáře vývoje
hospodaření do konce roku. Byl to konzervativní a ryze pesimistický
scénář. Dnes mohu říct, že ztráta bude nižší než oba tyto scénáře
předpovídaly. Bohužel na přesnější data si budete muset počkat. Pravidla
kapitálového trhu nám nedovolují je prezentovat.