​PST CLC Mitsui-Soko otevře filiálku na Slovensku, kde vyhrála významný tender

​PST CLC Mitsui-Soko otevře filiálku na Slovensku, kde vyhrála významný tender

14.12. - Společnost PST CLC Mitsui-Soko v roce 2024 otevře filiálku na Slovensku, kde se jí aktuálně podařilo získat významnou zakázku pro velkou výrobní firmu. Jednalo se o velký tender na interní logistiku, jde tedy o mimořádný úspěch, který se výrazně projeví i v obratu firmy. V České republice se PST CLC Mitsui-Soko podařilo prodloužit kontrakt s významným zákazníkem. Ambicí společnosti je být jedničkou na českém a slovenském trhu v oblasti poskytování služeb interní logistiky. Aktuálně firma chce získat nové klienty pro sklady v Pohořelicích u Brna a v Mošnově.

PST CLC Mitsui-Soko nebude v tuto chvíli uvádět podrobnější informace k jednotlivým uvedeným úspěchům. „Předpokládáme, že filiálka na Slovensku na tom bude obratově podobně jako celé PST CLC Mitsui-Soko v České republice. Na Slovensku chceme poskytovat nejen interní logistiku, ale i celní služby, dopravu a do budoucna i skladování,“ uvedl Vít Votroubek, generální ředitel společnosti PST CLC Mitsui-Soko.

Rok 2024 bude podle jeho slov pro společnost PST CLC Mitsui-Soko ve znamení růstu. „Málokomu se podaří z roku na rok zdvojnásobit obrat. Zatím je předčasné hodnotit stávající hospodářské výsledky letošního fiskálního roku, ale očekáváme obrat kolem 900 milionů. Předpokládám, že za rok budeme mít obrat více než dvojnásobný,“ řekl Vít Votroubek. Firma chce na Slovensku poskytovat komplexní logistické služby. V budoucnu si, podobně jako v ČR, na Slovensku pronajme sklady a bude v nich klientům poskytovat outsourcing logistiky.

A jaký byl rok 2023 pro společnost PST CLC Mitsui-Soko? „Tím, že máme fiskální rok posunutý až do března příštího roku, můžu hodnotit tři čtvrtletí. Nešlo o jednoduché období, ale daří se nám. Situace na trhu není optimální, ale není ani kritická. Když srovnám výsledky s loňským fiskálním rokem, tak teď nejsou tak skvělé, dosahujeme zhruba o třetinu menšího obratu. Nicméně když bych to srovnal s dobou před covidem, tak za dnešní výsledky bychom tehdy byli vděční,“ řekl Vít Votroubek. Dodal, že situace na trhu se nezlepšuje. Nákupní poptávka stále klesá nebo stagnuje, což se projevuje v logistice. „Někteří klienti naše sklady postupně opouštějí. Ne kvůli tomu, že bychom poskytovali špatné služby, se službami jsou spokojeni, ale z toho důvodu, že omezují vlastní produkci a nepotřebují tolik skladovat. S tím souvisí náš sklad v Pohořelicích, který jsme otevřeli s očekáváním, že se nám ho podaří brzy zaplnit, ale z hlediska jeho zaplněnosti jsme zhruba na třetině,“ uvedl Vít Votroubek.

Z dalších novinek uveďme, že se společnost PST CLC Mitsui-Soko připravuje na ISO na kybernetickou bezpečnost, tento certifikát by chtěla získat do března. Dále by do procesů ve firmě stále více chtěla zapojovat umělou inteligenci. Firma také uvažuje o zakoupení automatizovaných robotických vozíků. Díky provázanosti s Mitsui-Soko Group se daří získávat i poptávky z Japonska.

Rok 2023 se nesl ve znamení poklesu cen námořného a objemů přepravovaného zboží

Rok 2023 byl z hlediska přeprav pro společnost PST CLC Mitsui-Soko velkou výzvou. V oblasti námořních přeprav byl totiž zaznamenán výrazný pokles sazeb námořného, hlavně na trase mezi Asií a Evropou. Ruku v ruce s tím šel bohužel i pokles objemů přepravovaného zboží. Z hlediska objemů podobná situace panovala ve všech typech přeprav. I přesto společnost PST CLC Mitsui-Soko na týdenní bázi letos udržela v rámci sběrné linky přepravy kontejnerů z Číny.

Přepravci museli na tento vývoj reagovat. „Zaznamenali jsme, že někteří realizovali přepravy dokonce pod hranicí nákladovosti, jen proto, aby měli co vozit. Pro společnost PST CLC Mitsui-Soko bylo velkou výzvou udržet si pravidelnost vypravování našich sběrných kontejnerů z Číny. V tom jsme byli úspěšní. Sběrnou linku z Číny s pravidelnými týdenními odjezdy jsme letos i přes pokles objemů udrželi jak po železnici, tak po moři,“ uvedl Jan Bláha, ředitel přeprav společnosti PST CLC Mitsui-Soko. Dodává, že pro tyto sběrné linky se podařilo získat i nové klienty.

Rok 2024 a přepravy? Vyhlídky nejsou pozitivní

Jaký bude z hlediska přeprav rok 2024? „Vyhlídky nejsou pozitivní. V lepším případě půjde o stabilní vývoj, tedy o přepravy zhruba stejných objemů jako letos. Postupně jednáme se zákazníky a podle zpráv od nich lze očekávat další pokles objemů přeprav. Uvidíme, jakým směrem se bude situace nakonec vyvíjet. Uvidíme také, co se stane v námořní dopravě. Zaznamenáváme snahy rejdařů o zvyšování cen, což by pro nás znamenalo nutnost promítnout zdražení do našich cen,“ řekl Jan Bláha a dodal: „Aktuálně je velká nabídka lodního prostoru. V tomto roce se spustil do provozu velký počet obrovských lodí s kapacitou kolem 25 tisíc kontejnerů. Nové lodě by měly být spuštěny na moře i v roce 2024, i když rejdaři se to snaží oddalovat. Mluví se dokonce o tom, že nové lodě budou někde zakotveny a nezapojí se do pravidelného servisu, ale to jsou jen domněnky. Zboží není tolik. Jedním ze způsobů, jak tuto situaci řešit, je zpomalování lodí, což sníží náklady na plavby. Může ale nastat také vynechávání lodí, tedy blank sailing, to znamená, že loď odplouvá v delších intervalech.“ To však může znamenat narušení dodavatelských řetězců. Navíc pokles objemů je zaznamenán i u leteckých přeprav. „Je vidět, že zákazníci v rámci dopravy šetří a místo leteckých přeprav často volí přepravy železniční, které jsou samozřejmě mnohem levnější. Z hlediska objemů přeprav neregistrujeme žádný předvánoční boom,“ dodal Jan Bláha.

(lan)

Foto: PST CLC Mitsui-Soko

spinner