Přeprava minerální vody po železnici

Z Kyselky vyjel již 200. vlak MATTONI EXPRESS

Z Kyselky vyjel již 200. vlak MATTONI EXPRESS

KYSELKA (2.3.) – Karlovarské minerální vody, a. s. (KMV) vypravily z Kyselky již dvoustý vlak vezoucí 16 plně naložených nákladních vagónů s jejich produkty na 470 kilometrů dlouhou trasu do distribučního centra na Moravě. Nasazení vlakových souprav od léta roku 2012 již nahradilo 4 461 kamionů a KMV tímto krokem výrazně přispěly k ochraně životního prostředí. Díky pozitivním zkušenostem počítají KMV s železniční přepravou i do budoucnosti.

Obnovení železniční vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří a následné oživení dopravy po železnici v srpnu 2012 se ukázalo jako životaschopné a železniční doprava je nyní významnou součástí distribučního řetězce KMV. Nyní KMV zpravidla vypravují mimo hlavní sezónu jeden až dva vlaky týdně, v sezónní špičce to bývají i dva až tři vlaky týdně, záleží na aktuální poptávce. Tento projekt dokazuje, že i rychloobrátkové zboží lze přepravovat rychle a kvalitně po dnes velmi opomíjené železnici. Svým pojetím a hlavně objemem přepravených výrobků je projekt obnovení železniční přepravy produktů KMV ojedinělý v celém svém odvětví a výjimečný také v celoevropském měřítku.

„Nasazením vlakových souprav jsme už nahradili jízdu celkem 4461 kamionů. Kdyby tyto kamionové soupravy stály seřazené za sebou, vytvořily by řadu o celkové délce 71,37 kilometru,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV. „Nahrazení tak velkého množství kamionů ekologičtější přepravou po železnici je naším dalším krokem k ochraně životního prostředí, která je součástí námi dlouhodobě prosazovaného zdravého životního stylu. Vzhledem k pozitivním zkušenostem s přepravou po železnici s ní počítáme i do budoucnosti,“ dodává.

Rekonstrukce železniční vlečky na devítikilometrové trase Kyselka – Vojkovice nad Ohří trvala necelé čtyři měsíce. Symbolický první pražec položil generální ředitel KMV Alessandro Pasquale spolu s karlovarským hejtmanem Josefem Novotným. Zaměstnanci společnosti Rutr, která rekonstrukci prováděla, vyměnili 560 pražců a nahradili 820 metrů kolejnic. Manipulaci s železničními vozy na vlečkách a jejich dopravu do předávacích železničních stanic zajišťuje společnost Rail system s vlastními dieselelektrickými lokomotivami řady 749. V předávacích stanicích si vlakové soupravy přebírají elektrické lokomotivy společnosti ČD Cargo, které je přepravují na další trase.

(tj)

spinner