29.10. - S okamžitou platností budou všechna spojení TransFER s trakcí skupiny ÖBB Rail Cargo Group (RCG) nyní v České republice provozována výhradně se zeleným trakčním proudem. To platí mj. pro intermodální přepravu z Brna do Budapešti nebo z Mělníka do Hamburku a pro nákladní vozy z Bohumína/Petrovic do rakouského Hohenau.
Aktuálně
29.10. - Od neděle 31. října vstupuje v platnost zimní letový řád. Nabídne přímá spojení z Letiště Václava Havla Praha do 92 destinací, včetně exotických zemí jako je Keňa, Mexiko nebo Dominikánská republika. Přibydou i další v zimním letovém řádu nově operované linky, například do Tel Avivu, Neapole, Oděsy, Kyjeva, Dubaje či Amsterodamu. K obnovení a dalšímu rozvoji leteckého provozu napomůže také otevření nové provozní základny letecké společnosti Eurowings.
29.10. - Logistický startup DoDo rozšiřuje divizi DoDo Fresh o další silnou značku a nově spolupracuje také se společností PENNY. V rámci spuštěním zkušebního provozu v Plzni startup přichází i se zcela novou kompetenci tzv. pickingu. Pro PENNY tak kromě tradiční služby rozvozu zboží obstará i kompletní sestavení objednávek, které zajistí díky rozšíření vlastní kurýrské aplikace.
29.10. – Společnost DHL Supply Chain, která je dlouhodobým partnerem Prologis, se vydala na cestu k udržitelnější budoucnosti a do svého lokálního vozového parku zařadila nové elektrické nákladní vozidlo Volvo. Prologis tento krok v rámci svého závazku ke snižování emisí uhlíku, jenž je klíčovou součástí globálních ESG iniciativ společnosti, podpořil pořízením nabíjecí stanice do parku Prologis Park Prague-Jirny.
29.10. - Nové speciální vozidlo Tatra na převoz závitových tyčí dlouhých i přes 24 metrů jezdí od října ve zkušebním provozu v areálu firmy Liberty Steel Ostrava, ocelárny, která je součástí nadnárodní skupiny GFG Alliance. Vůz je světovým unikátem, je to nejdelší automobil Tatra v historii kopřivnické automobilky. Speciální úpravy podvozku Tatra provedla podle vlastního technického návrhu frenštátská společnost Partner Ipex, která je zároveň i tradičním dealerem vozů kopřivnické značky.
28.10. - Americký výrobce letadel Boeing vykázal ve třetím čtvrtletí ztrátu 132 milionů USD (2,9 miliardy Kč) kvůli problémům s výrobou letadla 787 Dreamliner oblíbeného pro mezinárodní trasy. Ztráta se sice zmírnila z 466 milionů USD ve stejném období loni, ve druhém čtvrtletí však Boeing poprvé od roku 2019 vykázal zisk, upozornila agentura DPA.
28.10. - Společnost UPS oznámila 26. října konsolidované tržby za třetí čtvrtletí roku 2021 ve výši 23,2 mld. USD, což představuje 9,2% nárůst oproti třetímu čtvrtletí roku 2020. Konsolidovaný provozní zisk činil 2,9 mld. USD, což je o 22,6 % více než ve třetím čtvrtletí roku 2020 a o 23,4 % více na upravené bázi. Zředěný zisk na akcii činil v tomto čtvrtletí 2,65 USD, o 18,3 % více než ve stejném období roku 2020 a o 18,9 % více na upraveném základě.
28.10. - Od prvních měsíců roku 2022 bude možné lépe zjišťovat, jak strojvedoucí dodržují pravidla odpočinku mezi směnami. Senát včera schválil Zákon o dráhách, který zavádí tzv. monitoring licence strojvedoucích. Zákon také stanovuje jednotné podmínky na železnici v rámci Evropské unie, neboť do české legislativy začleňuje tzv. 4. železniční balíček. Měl by začít platit v prvních měsících roku 2022.
27.10. - Řídící vozy Českých drah řady 961 budou vybaveny zabezpečovacím systémem ETCS. Celkem 34 vozidel vybaví mobilní částí této technologie ČD – Telematika společně s firmami Alstom a Škoda Transportation. Dráhy jim za to zaplatí zhruba 577 milionů korun. Informovala o tom ČD – Telematika.
27.10. - Vzhledem k tomu, že Evropská komise i nadále nic nedělá proti tyrolským omezením tranzitní dopravy kamionů na Brennerské trase, chce italský dopravní průmysl žalovat instituci EU za nečinnost. Asociace autodopravců ANITA, FAI a FEDIT si podle vlastních vyjádření najaly advokátní kancelář, aby podala příslušnou žalobu. V únoru a září předložil innsbrucký právní expert Peter Hilpold jménem Jihotyrolské obchodní komory v Bozenu dvě zprávy, podle kterých ani „sektorový zákaz řízení“ ani současný zákaz řízení v noci v Tyrolsku nejsou slučitelné s právem EU. Ale i poté, co byly tyto analýzy předloženy, a přestože generální ředitelství Komise pro vnitřní trh, dopravu a životní prostředí měla podporu pro řízení o porušení povinnosti proti Rakousku, Komise nepodnikla žádné další kroky, čímž sdružení svůj krok odůvodnila. Generální ředitelství dopravy sice počítá s brzkým pohybem v dlouhých bezvýchodných jednáních mezi Rakouskem, Německem a Itálií o Brennerském tranzitu, italské asociace zjevně tuto naději nesdílejí.