10.2. – Udržitelnost a ochrana životního prostředí. To je cíl nového vodíkového autobusu Škoda H'CITY, který se zanedlouho objeví v ulicích Prahy. Momentálně se nachází ve své plzeňské domovině, kam si ho přijel prohlédnout ministr dopravy ČR Martin Kupka. Vodíkový autobus představuje alternativu ke klasickým spalovacím motorům i stále populárnějším elektromotorům a je tak další variantou, kterou mohou dopravní podniky doplnit své flotily vozidel a zajistit tak rozmanitost využívaných pohonů, která vede k větší spolehlivosti a stabilitě při plánování spojů. O alternativní pohony se stále více zajímají provozovatelé i samosprávy. To ale zdaleka není vše. Velkou podporu mají v tomto ohledu výrobci i ze strany státu, jak ukazuje právě návštěva ministra Kupky, který se o vývoj nových technologií v dopravě aktivně zajímá.
Aktuálně
10.2. – Jednou z priorit podnikání dvou největších obchodních řetězců v České republice, Lidlu a Kauflandu, je podle jejich vyjádření ekologický přístup a trvalá udržitelnost. V rámci mezinárodní strategie REset Plastic obchodní skupiny Schwarz, jíž jsou oba řetězce součástí, dlouhodobě usilují o snížení množství plastů používaných ve výrobě i v obchodech, kdy odpad nesmí být vnímán jako odpad, ale jako znovu využitelný materiál. Ve čtvrtek 23. února oba maloobchodní lídři současně spustí pilotní testovací projekt zpětného odběru nápojových PET lahví a plechovek v České republice.
10.2. – Nejvyšší správní soud (NSS) definitivně potvrdil pokutu 180 000 korun pro Řízení letového provozu České republiky (ŘLP) od antimonopolního úřadu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) sankci v roce 2020 vyměřil kvůli chybnému zadání čtyř veřejných zakázek ŘLP. Vyplývá to z rozhodnutí zveřejněného na stránkách soudu.
10.2. – Systém rezidentního parkování v Brně se v příštím roce rozšíří do dalších osmi oblastí. S novými modrými čarami, které toto parkování vyznačují, se řidiči setkají v Žabovřeskách, Brně-severu, Novém Lískovci i Židenicích. V tiskové zprávě to za brněnský magistrát uvedla Anna Dudková.
9.2. – Vláda zrušila územní rezervy pro vodní koridor Dunaj-Odra-Labe. Informovali o tom vládní Piráti, potvrdil to i ministr dopravy Martin Kupka. Zrušení územní ochrany budoucí trasy kanálu fakticky znamená konec tohoto projektu, který prosazoval prezident Miloš Zeman. Vládní koalice se ke zrušení kanálu zavázala v programovém prohlášení. Náměstek moravskoslezského hejtmana Jakub Unucka a ostravský primátor Tomáš Macura řekli, že rozhodnutí vlády vítají. Vítá to i Zlínský a Olomoucký kraj.
9.2. – Na strop nejvyššího dosahovaného nájemného 8,5 EUR/m2 narazily nájmy ve skladech a výrobních halách v České republice. Ekonomická nejistota ruku v ruce s rekordní výstavbou zastavila dynamický růst požadovaného nájemného, který trval od první poloviny roku 2020. V některých lokalitách se dokonce objevil mírný pokles o zhruba
9.2. – Evropský vlastník a developer semi-industriálních a logistických nemovitostí VGP získal nového nájemce do svého nově připravovaného technologického parku VGP Park Ústí nad Labem City, který vyroste na brownfieldu v blízkosti centra města v místě bývalé sklárny Avirunion ohraničené ulicemi Sklářská, Tovární a Kekulova.
9.2. – S ilegálními migranty využívajícími k překročení hranic kamiony se Velká Británie potýká desetiletí. V roce 2015 se v přístavu Calais vyhrotila situace natolik, že francouzská vláda byla nucena zlikvidovat třítisícové uprchlické městečko migrantů, kteří ohrožovali bezpečnost okolních obyvatel, a především řidičů kamionů, do jejichž vozidel se snažili násilím proniknout.
9.2. – Firmě Swietelsky Rail stoupl v hospodářském roce duben 2021 až březen 2022 zisk po zdanění o 40 procent na 120,3 milionu korun. Tržby vzrostly o 6,3 procenta na 2,51 miliardy korun. Firma se věnuje hlavně železničnímu stavitelství, staví i trati tramvají či metra. V aktuálním hospodářském roce plánuje tržby 2,7 miliardy. Vyplývá to z výroční zprávy.
9.2. – Ministerstvo dopravy se nebrání snižováním emisí a kladení důrazu na zlepšení životního prostředí. Nová emisní norma Euro VII však v současné podobě může poškodit český i evropský automobilový průmysl a může mít tak dalekosáhlé negativní dopady. Ministr dopravy vyslovil odmítavý postoj po setkání se zástupci Škody Auto, IVECO Busu, Sdružením automobilového průmyslu a Sdružením dovozců automobilů. O změně emisní normy a předložení konkrétních argumentů proti zavedení v současné podobě bude ministr Kupka jednat v Bruselu s eurokomisařem pro vnitřní trh Thierry Bretonem.