15.6. – Výběr textů z DN č. 12 – 13 přineseme 13. 7.
(red)
Postupné obnovování narušených dodavatelských řetězců, ale také menší poptávka po dopravních kapacitách doprovázená poklesem sazeb v námořní dopravě, hledání alternativních tras a snaha o větší diverzifikaci zdrojů surovin a trhů. To jsou jen některé charakteristiky současného světového obchodu a dodavatelských řetězců.
Začátek roku 2023 byl pro společnost Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) náročným obdobím v souvislosti s pokračujícím geopolitickým napětím, hospodářskými sankcemi EU a pomalejším hospodářským růstem. Tržby skupiny HHLA se v prvních třech měsících roku snížily o 5,6 procenta na 364,7 milionu EUR (v předchozím roce 386,2 milionu EUR).
Baltic Hub loni již podruhé v řadě odbavil více než 2 miliony TEU. Jaký výsledek očekáváte v letošním roce?
Situace na trhu přeprav v Evropě, ale i na celém světě, se neustále vyvíjí. Firmy na aktuální situaci reagují rozšiřováním nabídky a komplexností služeb. Nejde jen o to za co nejlepších podmínek zajistit dopravu například z Asie do Evropy, ale poptávka je současně i po doručení v rámci první a poslední míle, po zajištění veškerých celních náležitostí a rovněž po zajištění skladování.
Evropská komise v květnu představila návrh změn pravidel pro řidiče v příležitostné dopravě. Jak tento návrh hodnotíte?
Vláda oznámila dřívější zvýšení spotřební daně z nafty, navíc v době zvýšených vstupů. Projeví se podle vás tato změna nějak na postavení českých dopravců vůči zahraniční konkurenci?
Mezinárodní unie silniční dopravy IRU zveřejnila na svém výročním zasedání v květnu v Ženevě Chartu IRU 75, ve které zdůraznila význam silniční dopravy pro společnost i ekonomiku. Zasedání se konalo v době, kdy IRU slaví 75 let od svého založení, proto název Charta IRU 75.
Na letošním veletrhu IDET jste představili řadu novinek v nejrůznějších segmentech. Jaká na ně byla odezva, především co se týče techniky z produkce Tatra Trucks?
Co se skrývá za oponou Digital Factory? Odpověď hledali řečníci na 22. ročníku konference Trends in Automotive Logistics (TAL), která se konala 16. května v Plzni a přilákala téměř čtyři sta účastníků. Organizátoři akce, společnost Aimtec ve spolupráci s IHK Regensburg a DTIHK, si dali za cíl nabídnout prostor ke sdílení reálných zkušeností a ověřených postupů z digitalizačních projektů v oblasti výroby, logistiky a IT v automotive. Jaká slova skloňovali řečníci konference nejvíce? Odolnost, flexibilita a standardizace.
V Ostravě v areálu Trojhalí Karolina se ve dnech 5. až 7. června uskutečnil Mezinárodní železniční veletrh a konference Rail Business Days. Do Ostravy se tato významná akce přestěhovala z Brna, kde z důvodu stavebních prací již nebylo možné využít vlečku pro dopravu kolejových vozidel do areálu BVV.
Přímo u dálnice D11 nedaleko Hradce Králové otevřela koncem května společnost PPL své dosud největší centrální překladiště. Nové centrum odbaví díky pokročilé automatizaci denně až půl milionu zásilek a přispěje tak k výraznému posílení distribuční sítě, které chce firma zužitkovat i v rámci mezinárodní přepravy. Celá stavba je energeticky šetrná a přispěje i ke snížení uhlíkové stopy jednotlivých zásilek.