Společnost ČD Cargo, a.s., se po loňském náročném roce vrátila letos v polovině roku již do černých čísel. Co tomu předcházelo a jaké jsou plány dopravce do budoucna, o tom jsme hovořili s předsedou představenstva ČD Cargo, a.s., Ing. Tomášem Tóthem.
Vydání 16/2021
Německý stát prodá až čtvrtinu svého dvacetiprocentního podílu v letecké společnosti Lufthansa. Informoval o tom německý fond pro hospodářskou stabilizaci WSF. Zmínil přitom pozitivní vývoj největších evropských aerolinek, kterým německá vláda poskytla kvůli dopadům pandemie covidu-19 záchranný balík.
Již koncem března evropský spediční svaz CLECAT a další subjekty na námořním trhu včetně odesílatelů, provozovatelů terminálů a představitelů vnitrostátních vodních cest vyslovili obavy z trvalých propadů v námořních logistických dodavatelských řetězcích v důsledku jejich nespolehlivosti a rostoucích cen. Evropská komise EU prostřednictvím svých ředitelství pro hospodářskou soutěž a dopravu zorganizovala „Námořní fórum“ a sdružila při té příležitosti námořní subjekty – odesílatele, speditéry, dopravce, provozovatele přístavů a kontejnerové specialisty k diskusi o vývoji v sektoru kontejnerové plavby a o možných cestách ke zlepšení stávající situace. Komise však zůstala ve své „posluchačské pozici.“
Zástupci společností TIP, Albert Heijn a poskytovatele přepravní logistiky Cornelissen se nedávno setkali ve firmě Schmitz Cargobull ve Vredenu při předání speciálního vozidla. Převzali prototyp elektrického návěsu S.KOe, který bude sloužit k dodávkám do supermarketů Albert Heijn.
Právě vychází v DN 16 - 17
ČD Cargo: Dohoda s Ministerstvem průmyslu a obchodu má konkrétní výsledky
20.8. – Možná si někteří naši čtenáři vzpomenou, když jsme v loňském roce psali, že ČD Cargo jako první firma v České republice uzavřelo dohodu o spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu (MPO), jejímž cílem je přispět ke zvyšování energetické účinnosti nad rozsah povinností vyplývajících z národního legislativního rámce případně právního rámce Evropské unie. Dohoda byla uzavřena na nejvyšší možné úrovni, když za MPO ji podepisoval ministr pan Karel Havlíček a za nás předseda představenstva pan Ivan Bednárik. I to vypovídá, jakou důležitost jí obě strany přikládají.
Právě vychází v DN 16 - 17
Mgr. MgA. Roman Kokšal: Budoucnost železnice je v bezemisních vozidlech
20.8. – Jedním z hlavních témat dnešní doby je i na železnici náhrada vozidel poháněných spalovacími motory bezemisními vozidly, a to v kombinaci rozvoje liniové elektrifikace dalších železničních tratí a zaváděním vozidel se zásobníky energie. Podle ředitele společnosti Siemens Mobility Romana Kokšala k tomu přispějí vedle technických inovací i programy na podporu nákupu bezemisních vozidel. Je potřebná celková obnova vozového parku řešící zvýšení rychlosti a výkonnost železniční dopravy, aktivní bezpečnost (ETCS, brzdy) i pasivní bezpečnost (pevnost) vozidel, růst cestovního pohodlí a spolu s tím i snížení spotřeby energie a odstranění emisí.
Představení nových výrobků, inspirativní setkání. Prostě svět železnice na jednom místě. V září se v polském Gdaňsku uskuteční již 14. ročník Mezinárodního železničního veletrhu TRAKO.
Mezinárodní unie železnic UIC přišla nedávno se svou Deklarací o klimatu s cílem podnítit přední drážní organizace ve světě zabývat se intenzivně tímto významným tématem. Řada podniků k Deklaraci přistoupila a UIC se v poslední době zaměřila na představení pozitivních kroků, které v tomto směru již podnikla britská drážní společnosti Network Rail. A o tyto informace se v následujícím textu opíráme.
V každém průmyslovém odvětví se dnes k optimalizaci procesů využívají tzv. Big Data, což vede přímo ke zvýšení zisku. Pokud jde o dodavatelský řetězec, firmy musí mít přístup k přesným a užitečným informacím. Proto je využití síly Big Data zásadní pro efektivní správu dodavatelského řetězce. Jenže jaké jsou konkrétní příležitosti, které Big Data poskytují logistickému sektoru?
Společnost MSC Mediterranean Shipping Company bere svůj závazek k dekarbonizaci mimořádně vážně. Jedná se však o komplexní úsilí, které vyžaduje odhodlání a dlouhodobou vizi. Dosažení čisté nulové budoucnosti je dlouhá cesta, která si vyžádá roky a významné investice se strategickými partnery a podporovateli.
Den 15. červenec byl posledním termínem pro přijímání nabídek od společností, které mají zájem investovat do společnosti Port Gdański Eksploatacja S.A (PGE). Jedná se o největšího univerzálního provozovatele překládky, který působí na nábřežích vnitřní části přístavu Gdaňsk, a čtvrtého provozovatele z hlediska překládky v celé oblasti přístavu.
V červnu 2021 se registrace užitkových vozidel na trzích EU meziročně zvýšily o 12,4 procenta na 185573 kusů. K růstu pozitivně přispěly všechny segmenty vozidel. Poptávka byla z velké části tažena zeměmi střední Evropy (+43,4%), zatímco pozitivní výsledky vykázaly pouze dva ze čtyř klíčových západoevropských trhů: Německo (+28,5%) a Itálie (+5,3%).