​Schmitz Cargobull testuje elektrický chladírenský návěs

​Schmitz Cargobull testuje elektrický chladírenský návěs

Zástupci společností TIP, Albert Heijn a poskytovatele přepravní logistiky Cornelissen se nedávno setkali ve firmě Schmitz Cargobull ve Vredenu při předání speciálního vozidla. Převzali prototyp elektrického návěsu S.KOe, který bude sloužit k dodávkám do supermarketů Albert Heijn.

„Vybrali jsme si toto vozidlo, protože většina naší přepravy probíhá v rámci vnitroměstské distribuční dopravy a obsluhujeme také trasy mezi různými distribučními centry. V mnoha nizozemských městech je distribuční doprava charakterizována „zónami s nulovými emisemi“ ve vnitřních městech, které budou aktivní od roku 2025. Společnost Schmitz Cargobull nabízí řešení se svým plně elektrickým chladicím boxem S.KOe, takže můžeme i nadále bez problémů jezdit do vnitřních měst s elektrickým chladicím boxem v kombinaci s tahačem s nulovými emisemi,“ uvedl Peter Leegstraten, Transport Manager Expertise ve společnosti Albert Heijn.

Skupina Cornelissen Group se stará o dopravní logistiku ve společnosti Albert Heijn a je zodpovědná za plynulé zásobování trhů s potravinami. „Otázka udržitelnosti je pro nás na prvním místě. Jsme proto velmi nadšeni výsledky, které nám distribuční cesty přinesou. Náš řidič byl při přejímce seznámen se speciálními vlastnostmi vozidla a byl odpovídajícím způsobem proškolen,“ řekl Marco Pikkemaat, manažer vozového parku skupiny Cornelissen.

Vozidlo je S.KOe COOL SMART s elektrickou nápravou a elektrickou chladicí jednotkou s integrovanou výkonovou elektronikou a bateriovým systémem. Plně elektrická chladicí jednotka S.KOe je určena pro bezemisní chlazení a ohřev nákladu. To se projevuje v neomezeném chladicím (až 15900W) a topném výkonu (9100W). Místo nádrže na naftu jsou k tomuto účelu instalovány baterie.

Kromě toho je vozidlo vybaveno elektrifikovanou nápravou přívěsu Schmitz Cargobull, která mimo jiné rekuperuje energii při brzdných procesech a zkracuje tak dobu dobíjení akumulátoru prostřednictvím elektrické sítě. U vozidla bez elektrifikované nápravy se baterie během jízdy nedobíjí. U vozidla s elektrifikovanou nápravou se však akumulátor dobíjí již během jízdy, takže dobíjení akumulátoru prostřednictvím rozvodné sítě v distribučním centru lze buď vynechat, nebo alespoň minimalizovat. Tím se samozřejmě zkracují i čekací doby v distribučních centrech. Ve vozidle je standardně integrován telematický systém TrailerConnect společnosti Schmitz Cargobull.

(lan)

Foto: Schmitz Cargobull

spinner