​ČESMAD Bohemia: Německo svými kontrolami přetěžuje síť testovacích míst v ČR

​ČESMAD Bohemia: Německo svými kontrolami přetěžuje síť testovacích míst v ČR

5.3. - Spolková republika Německo ve středu prodloužila kontroly pendlerů a řidičů kamionů o další dva týdny do 17. března. Všichni řidiči, kteří byli během posledních 10 dnů v zemi s mutací viru (Česká republika, Slovensko, Tyrolsko a další), se při nich musí při vjezdu do Německa prokázat negativním testem na koronavirus ne starším než 48 hodin, který provedlo schválené zdravotnické zařízení. Mimo to musí mít pro každý vstup registraci. Upozornil na to mluvčí Sdružení ČESMAD Bohemia Martin Felix.

Situaci nezměnilo ani čtvrteční jednání, vyvolané otevřeným dopisem generálního tajemníka Mezinárodní unie silniční dopravy Umberta de Pretto, v němž kancléřku Angelu Merkelovou žádala organizace zastupující dopravce z celého světa o uvolnění opatření pro profesionální řidiče. Hlavním argumentem byla minimální incidence řidičů nákladní dopravy a potřeba zachovat hladký průjezd hranic podle principu „Green Lanes“ a bezproblémovou výměnu zboží. Zástupci IRU spolu se 3 německými svazy dopravců (BGL, DSLV a AMÖ) se setkali s ministerstvy zdravotnictví, vnitra a dopravy. Na jednání zaznělo, že Německo považuje opatření za přiměřená a neohrožující přepravní řetězec a jedinou pozitivní zprávou bylo, že se zvažuje zavedení jednotných federálních pravidel pro karanténu. To by odstranilo například problém v Meklenbursku-Dolním Pomořansku, kde musí po příjezdu do karantény i řidiči kamionů, aniž by byli pozitivně testováni.

Německo tak svým požadavkem na testování řidičů přetěžuje síť testovacích zařízení v ČR. Generální tajemník Sdružení ČESMAD BOHEMIA Vojtěch Hromíř k tomu řekl: “Už třetí týden se dopravci potýkají se zajišťováním testů pro své řidiče. V mnoha místech je nedostatek testovacích kapacit a řidiči místo odpočinku čekají ve frontách na testy. Někteří řidiči jezdí do Německa denně a podstoupit test třikrát za týden není nic příjemného. Stát hradí antigenní testy s odstupem 3 dnů a ve lhůtě 90 dní od nemoci je nehradí vůbec. To samozřejmě Německo nezajímá a také jej nezajímá, že bylo u nás nově zavedeno povinné testování ve firmách, které odčerpává oficiální testovací kapacity. Už se objevily i případy falešných testů. Dokud Německo nezmírní svá opatření, žádáme opakovaně Ministerstvo zdravotnictví, aby měli řidiči hrazené antigenní testy jednou za 48 hodin a i ve lhůtě 90 dnů od prodělaného covidu.“

(lan)

Foto: Spolkové ministerstvo vnitra

spinner