Škoda opět v čele Tour de France
Premiérově nastoupil do služby Superb první generace, který byl v roce 2008 byl vystřídán generací druhou. O dalších osm let později následovala generace třetí, od roku 2019 pak jako Superb iV s plug-in hybridním pohonem a možností čistě elektrické jízdy. Jasným pokračovatelem trendu se potom v roce 2020 stal čistě elektrický model Enyaq. Úprava vozu sériové výroby v ředitelský mobilní dispečink, který nese šest antén (čtyři na střeše a dvě na boku), držák na vlajky, speciální klakson, reklamní bannery, pět rádiových okruhů a celou řadu další elektroinstalace, obnášela mimo jiné vyříznutí kusu střechy. Proměna letošního vozu se odehrávala v naprostém utajení nedaleko Mladé Boleslavi, kde byl Enyaq iV vyroben.
Škoda Auto kromě Tour de France podporuje také ženský závod Tour de France Femmes avec ZWIFT, závod pro širokou veřejnost L’Etape by Tour de France a celou řadu dalších cyklistických akcí. Vedle ředitelských vozů každoročně dodává na Tour de France celou flotilu podpůrných a týmových automobilů, čítající několik stovek kusů.
(pav)
Foto: Škoda Auto