19. listopadu 2025, red
20.11. - Společnost DSV rozšiřuje své námořní přepravní služby o pravidelné linky pro tzv. LCL (Less than Container Load) zásilky, které umožňují přepravu zboží i v případě, že nevyužijí celý kontejner. DSV nyní každý týden zajišťuje bezpečnou přepravu zboží od dodavatelů z hlavních asijských přístavů přímo ke dveřím českých firem.
Pro klienty to znamená větší flexibilitu, nižší náklady a ekologičtější způsob dopravy, přičemž všechny zásilky jsou přepravovány s důrazem na efektivitu, transparentnost a bezpečnost. Služba LCL umožňuje sdílet prostor v kontejneru s dalšími zákazníky, čímž poskytuje nákladově efektivní a udržitelné řešení pro menší objemy zboží. Zákazníci tak získávají zabezpečenou manipulaci se zásilkou v každé fázi dodavatelského řetězce, plnou visibilitu od objednávky až po doručení, nižší výdaje pro menší objemy, globální pokrytí s pevnými týdenními jízdními řády, bezproblémové zpracování díky online rezervaci, track & trace, reportingu a fakturaci, a také lepší cash flow díky možnosti zasílat menší zásilky častěji.
„Ne každý zákazník využije celý kontejner. Naše služba LCL umožňuje sdílet přepravní kapacitu s ostatními partnery, což znamená úsporu nákladů i snížení uhlíkové stopy,“ řekl Martin Jukl, ředitel oddělení námořní dopravy DSV Air & Sea. „Pro větší zásilky pak nabízíme klasickou FCL (Full Container Load) přepravu, která zajišťuje maximální kontrolu nad celým kontejnerem,“ dodal.
DSV provozuje pravidelné týdenní LCL spoje z hlavních asijských přístavů do České republiky: Hongkong, Šanghaj, Ningbo, Yantian (Shenzhen), Tchaj-wan, Thajsko a Singapur.
Služby LCL jsou ideální pro všechna průmyslová odvětví – od automobilového průmyslu a zdravotnictví po retail a technologie. DSV nabízí řešení na míru bez ohledu na objem nebo obrat. LCL je ideální také pro firmy, které chtějí snadno přejít z letecké přepravy na námořní, aniž by musely měnit logistické procesy.
FCL a další možnosti přepravy
Pro klienty s větším objemem zboží nabízí DSV také FCL (Full Container Load), tedy přepravu celých kontejnerů s plnou kontrolou nad prostorem i obsahem.
Standardně se využívají kontejnery o velikosti 20 stop (6,06 × 2,44 × 2,59 m) s kapacitou přibližně 33 m³, 40 stop (12,19 × 2,44 × 2,59 m) s kapacitou kolem 67 m³ a 40’ High Cube s navýšenou výškou pro objemnější náklady.
„Poradíme si i přepravou sypkého, kapalného či nadrozměrného zboží prostřednictvím bulk cargo - přeprava zboží bez použití kontejneru, vhodná pro suroviny, stavební materiály nebo potravinářské produkty,“ dodal Martin Jukl.
Všechny přepravy lze pohodlně spravovat v online aplikaci myDSV, která umožňuje sledovat zásilku, spravovat dokumentaci a získat aktuální přehled o stavu přepravy v reálném čase.
(red)
Foto: DSV