Praha

ŘSD otevřelo novou část pražského okruhu

ŘSD otevřelo novou část pražského okruhu

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) minulý týden otevřelo novou jihozápadní část pražského okruhu běžnému provozu. Podle jeho mluvčí Martiny Vápeníkové se okruh rychle zaplnil osobními vozidly i kamiony, naopak se uvolnila Jižní spojka.

Právě majitelé kamionů ovšem mají k novým dopravním opatřením, která souvisejí s novou částí okruhu, výhrady. Vadí jim především zákaz vjezdu pro kamiony na Barrandovský most a přilehlé úseky Jižní spojky.

Podle Sdružení ČESMAD Bohemia je otevření části okruhu pouze „Potěmkinovou předvolební vesnicí pražských radních“, za kterou zaplatí obyvatelé Chodova a Spořilova, kde budou neustálé fronty.

„Magistrátem zorganizovaná objížďka, kdy kamiony jedoucí od mladoboleslavské a hradecké najedou místo 13 kilometrů 34 kilometrů, jistě vyvolá snahu objet tento dopravní nesmysl přes Říčany, Úvaly a další obce,“ uvedl mluvčí sdružení Martin Felix. V tomto názoru ho podpořily i ekologické organizace Dopravní federace a Hnutí Duha. Kamiony se podle nich přesunou na silnice nižších tříd, požadují proto zavedení mýtného systému na celou silniční síť.

Novostavba za 18,3 miliardy Kč vede mezi Modleticemi u D1 a Slivencem, navazující sedmikilometrový úsek z 80. let do Třebonic Ředitelství silnic a dálnic kompletně zrekonstruovalo. Vznikl tak ucelený úsek okruhu, který propojuje chomutovskou rychlostní silnici R7, karlovarskou R6, plzeňskou dálnici D5, výpadovku na Písek a brněnskou D1.

Nová část okruhu by měla výrazně ulevit Jižní spojce a Barrandovskému mostu. Na okruhu je třeba mít dálniční známku, nákladní vozidla musejí platit mýtné. Den po otevření se okruh zařadil z hlediska výběru mýtného mezi nejvýnosnější dálnice v ČR.

(čtk)

spinner