poděbrady

Rekonstrukce zkomplikuje dopravu

Silniční most v Poděbradech byl uzavřen 1. ledna; mimo provoz zůstane až do konce května. Přerušení hlavní poděbradské dopravní tepny přinese problémy jak individuální, tak hromadné dopravě. Podle mluvčí Ředitelství vodních cest ČR Pavlíny Strakové si řidiči musí zvyknout na objízdné trasy.

Most přes Labe spojuje centrum Poděbrad s příměstskými částmi, jako jsou například Kluk nebo Polabec. Denně ho využívají stovky řidičů, protože ve městě představuje jedinou možnost, jak se dostat na druhý břeh Labe vozem.

Jednou z možných objízdných tras je první etapa obchvatu Nymburka, která řidičům slouží od května loňského roku.

Řidiči, kteří se budou chtít do centra Poděbrad dostat z levého břehu Labe, budou mít dvě možnosti. První je jet po silnici I/38 směrem na Nymburk, využít obchvatu a u stáčírny Poděbradky zamířit na Poděbrady. Druhou variantou je jet po silnici I/38 na druhou stranu směrem k dálnici D11, využít EXIT 39 (Poděbrady-jih), po dálnici jet na EXIT 42 (Poděbrady-východ) a z něj potom směrem na Jičín.

Poděbradský most je třeba opravit, protože jeho plavební profil necelé čtyři metry je nejnižší na labské vodní cestě. Je proto nutné ho zvýšit na sedm metrů, které umožní lodím přepravovat kontejnery až ve třech vrstvách místo jedné. Oprava je součástí komplexního investičního záměru s označením Zabezpečení podjezdných výšek 5,25 metru do přístavu Chvaletice, kterým se odstraní dlouholeté omezení labské lodní dopravy. V jeho rámci byla nedávno dokončena například rekonstrukce železničního mostu v Nymburku, plánuje se i zvedání mostu v Kolíně. Celkové náklady na zvednutí poděbradského mostu dosáhnou téměř 129 milionů Kč. Projekt bude ze 43 procent spolufinancován Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Infrastruktura. Zbylých 57 procent uhradí stát z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury. Kompletní rekonstrukce by měla být hotova v srpnu příštího roku.

Tomáš Johánek

spinner