2. dubna 2009
Po nucené přestávce zaviněné propadem půdy v parku Stromovka se na konci března opět rozběhla ražba tunelu v trase budoucího pražského městského okruhu. Stavba tunelu byla zastavena v říjnu. Báňský úřad další ražbu povolil v lednu.
Podle pražského primátora Pavla Béma, který stavbu navštívil předposlední březnový pátek, se celkové zprovoznění tunelu předpokládá na přelomu let 2011 a 2012.
Výstavba severozápadní části vnitřního automobilového obchvatu mezi Špejcharem a křižovatkou Pelc-Tyrolka začala loni. Hlavním dodavatelem stavby je společnost Metrostav. Silnice povede tunely pod Letnou a pod Stromovkou. Náklady na stavební práce dosáhnou 21,2 miliardy Kč, technologie budou stát dalších 4,5 miliardy Kč.
Největší tunel v republice
Pavel Bém navštívil stavební jámu tunelového komplexu společně s bývalým primátorem Berlína Eberhardem Diepgenem a radním hlavního města Prahy pro oblast dopravy Radovanem Šteinerem. „Silniční tunelový komplex Blanka je největší podzemní stavba budovaná v současné době v České republice, jedná se o nejdelší městský tunel ve střední Evropě a nejdelší souvislý ražený tunel na našem území dlouhý až 2,23 kilometru,“ informoval pražský primátor.
Eberhard Diepgen ocenil snahu pražského magistrátu o vybudování moderní a efektivní infrastruktury v hlavním městě Praze. Berlínský exprimátor vidí v situaci Berlína a Prahy jeden zásadní rozdíl. „Praha disponovala postupně se vyvíjející dopravní infrastrukturou, zatímco Berlín byl 40 let nejen z hlediska dopravy spravován jako dvě odlišná města,“ popsal své srovnání dvou evropských metropolí. Pražskou dopravní infrastrukturu nicméně významně zbrzdil komunistický režim, s jehož následky se Praha vyrovnává dodnes.
(tj)