26. září 2025, red

27.9. - Stavba středočeské části dálnice D7 mezi Panenským Týncem a Knovízem pokračuje podle harmonogramu. Každý den se na ní podílí až dvě stovky dělníků. První část z trasy dlouhé bezmála 17 km chce Ředitelství silnic a dálnic uvést do provozu na jaře příštího roku, další pak o rok později. ŘSD to uvedlo v tiskové zprávě. Stavba je rozdělena na tři úseky a na každém z nich je podle ŘSD vidět znatelný posun. To je dáno rovněž tím, že práce jsou prováděny 7 dní v týdnu bez přerušení. Nasazeno máme velké množství těžké techniky, včetně jeřábů, se kterými jsou budovány mosty. V celé délce trasy je provoz na silnici I/7 částečně omezen. Veden je v dvěma zúženými jízdními pruhy a rychlostí sníženou na 70 km/h maximálně.
„D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ“
Na tomto úseku probíhají nadále intenzivní zemní práce. Hned vedle stávající silnice I/7 se tak rýsuje budoucí jízdní pás dálnice směr Praha. „Zakládáme mosty, z nichž pro mnohé už máme hotové pilíře a dále pracujeme na opěrách. V rámci tohoto úseku je nyní rovněž budována kanalizace či upravována mimoúrovňová křižovatka Slaný-západ se silnicí I/16. Pracujeme na úpravě větví křižovatky a také na úpravě vozovky silnice I/16 mezi obcí Tuřany a MÚK Slaný-západ v délce cca 200 m. Jde o jediný úsek dálnice ze tří nových, kde nyní budujeme jízdní pás směr Praha. V ostatních dvou případech budujeme jízdní pásy dálnice směr Chomutov. Až tyto nové jízdní pásy vybudujeme, převedeme na ně provoz a přetvoříme větší část stávající silnice I/7, která s nimi sousedí, na plnohodnotný druhý jízdní pás,“ uvedlo ŘSD.
„D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice“
V trase tohoto úseku rovněž nadále probíhají zemní práce. U Lotouše teď tvoří ŘSD násep, po kterém povede dálniční těleso, tedy oba jízdní pásy dálnice, která se v těchto místech vyhne zastavěnému území, čímž Lotouš získá plnohodnotný obchvat. Mezi obcí a náspem tvoří ŘSD novou místní komunikaci pro přístupy ke zdejším pozemkům. Na násep směr Praha navazuje most, jehož základy jsou již vybudovány a připravuj se betonáž jeho nosné konstrukce. Za mostem ve stejném směru pak ŘSD buduje 9 m hluboký zářez. Nachází se zde množství těžké techniky, bagry a nákladní vozidla, která odtěženou zeminu svážejí na nedalekou mezideponii tak, aby v dalších měsících mohla být zapracována zpět do stavby.
„D7 Kutrovice – Panenský Týnec“
Na této části budoucí dálnice teď pracuje ŘSD hlavně na výstavbě mostů, které budou její součástí. Jeden z nich, u obce Třebíz, se nyní buduje nad silnicí I/7. Instalují se zde nosníky a chystá betonáž jeho nosné konstrukce. Na tomto novém úseku dálnice D7 se nyní také pracujeme na kanalizaci či přeložce plynovodu. Vedle toho je zcela rekonstruována místní silnice mezi obcemi Hořešovice a Klobuky. Původně šlo o silnici ve špatném technickém stavu. My se z ní nyní vytváří kapacitní komunikaci, která bude v místech mimoúrovňového křížení s budoucí dálnicí se sjezdy a nájezdy schopná unést vyšší intenzitu dopravy.
„D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ“
- cena stavby: 1 535 mil. Kč bez DPH
- zhotovitel: sdr. Swietelsky stavební, s. r. o., a Herkul, a. s.
- délka stavby: 6 620 m
- uvedení do provozu 2027
„D7 Kutrovice – Panenský Týnec“
- cena stavby: 1 390 mil. Kč bez DPH
- zhotovitel: Společnost D7 MÚK Kutrovice – Panenský Týnec (MI Roads, a. s., Colas CZ, a. s., Doprastav, a. s., a Duna Aszfalt)
- délka stavby: 6 764 m
- uvedení do provozu 2027
„D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice“
- cena stavby: 532 mil. Kč bez DPH
- zhotovitel: Silnice Group, a. s.
- délka stavby: 3 350 m
-uvedení do provozu 2026
(red)
Foto: ŘSD