Firmy podporují u svých zaměstnanců týmového ducha
Spokojený tým, spokojená firma
Jedním z nejviditelnějších způsobů, jak firmy posilují týmového ducha, jsou společné akce. Od sportovních dnů přes vánoční večírky až po dny otevřených dveří – takové aktivity nejsou pouhou formalitou. Pomáhají bourat bariéry mezi kolegy, posilují mezilidské vztahy a přispívají k lepší komunikaci.
„Jsme tým a kromě toho, že spolu pracujeme, se spolu i bavíme a sportujeme. Myslím, že dnes jsou takovéto zaměstnanecké akce standardem a jen prozpívají firemní kultuře. Do práce pak chodíte i kvůli lidem, těšíte se na ně a to za to stojí,“ řekl Jakub Trnka, generální ředitel společnosti Raben Logistics Czech & Slovakia.
Sport jako nástroj motivace
Zdraví zaměstnanců patří mezi klíčové priority. Firmy dnes poskytují nejen tradiční benefity jako Multisport karty nebo příspěvky na rehabilitaci, ale také organizují dny zdraví, kde zaměstnanci mohou podstoupit preventivní vyšetření nebo si nechat poradit od odborníků. Řada firem dnes také sází na interní soutěže, které podporují zapojení zaměstnanců. Výzvy spojené se zdravým životním stylem, sběrem nápadů na zlepšení nebo ekologickými iniciativami přispívají k aktivnímu přístupu zaměstnanců.
„U nás máme výzvu Raben dělá hezká těla. Spolupracujeme s výživovým koučem, se kterým si každý zapojený zaměstnanec jednotlivě ujasní svůj cíl – zhubnout na určitou váhu, nebo naopak nabrat. Máme na to tři měsíce, cvičíme, zdravě jíme. Jde o to, abychom měli lepší kondici. Ti nejúspěšnější pak za odměnu jedou na prodloužený víkend v Krkonoších a celou výzvu završí také společným výstupem na Sněžku,“ uvedla Jitka Kocálová, marketingová manažerka společnosti Raben Logistics Czech.
Uznání a vztahy jako základ loajality
Důležitým faktorem je i uznání individuálního přínosu. Firemní kultura založená na dávání zpětné vazby, oslavě pracovních výročí a drobných osobních gestech (např. dárcích k narozeninám) může být silně motivační.
V rodinné společnosti AVENA, zabývající se mícháním, balením a distribucí kuchyňských olejů, si zakládají na osobním přístupu ke svým zaměstnancům. „Mezi naše firemní akce patří například již tradiční zabíjačka, či různé grilovačky. Kromě těchto akcí ale také chceme, aby úspěch firmy pocítili všichni, proto každoročně rozdělujeme 10 % zisku firmy mezi všechny zaměstnance,“ řekl Rostislav Hrbáček mladší, obchodní ředitel společnosti.
Moderní péče o zaměstnance není o jednorázových benefitech, ale o systematickém budování vztahu založeného na důvěře, uznání, zdraví a týmové kultuře. Lidský přístup a silná firemní identita se mohou stát konkurenční výhodou – a zároveň vytvořit prostředí, kde lidé chtějí pracovat a kam se rádi vrací.
(bar)
Foto: Raben