Řídící vozy ČD řady 961 dostanou za 577 milionů Kč zabezpečovací systém ETCS

Řídící vozy ČD řady 961 dostanou za 577 milionů Kč zabezpečovací systém ETCS

27.10. - Řídící vozy Českých drah řady 961 budou vybaveny zabezpečovacím systémem ETCS. Celkem 34 vozidel vybaví mobilní částí této technologie ČD - Telematika společně s firmami Alstom a Škoda Transportation. Dráhy jim za to zaplatí zhruba 577 milionů korun. Informovala o tom ČD - Telematika.

Zavádění ETCS, které například zastaví vlak na dálku, jedním z nejvýznamnějších projektů na české železnici pro několik příštích let. Technologií bude nutné vybavit jednotlivé tratě i vlaky. České dráhy nyní vybíraly dodavatele zabezpečovače do svých vlaků přes výběrové řízení, v němž uspěla právě ČD - Telematika se svými partnery.

"V segmentu tzv. retrofitu, tedy zpětného vybavování již provozovaných železničních vozidel palubními jednotkami zabezpečovacího systému ETCS, patříme ke špičce, což vítězství v tomto výběrovém řízení jen potvrzuje,“ uvedl člen představenstva ČD - Telematiky Tomáš Businský.

Řídící vozy 961, kterým se přezdívá Sysel, vznikly rekonstrukcí původních osobních vozů řady Bdt z 80. let. Ovládají a kontrolují jednotlivé vozy vlakové soupravy a strojvedoucí z řídícího stanoviště ve voze ovládá neobsazenou lokomotivu prostřednictvím mezivozové komunikace v rámci vratných souprav.

"Vybavení Syslů zabezpečovačem ETCS logicky, technicky i časově navazuje na projekt zástavby ETCS do lokomotiv 362 WTB a 162 WTB, který ČD - Telematika úspěšně realizuje od června 2019," podotkl ředitel programu ETCS Josef Mrázek.

ČD - Telematika nabízí ICT služby státním i soukromým organizacím, zejména internetové, datové a telekomunikační služby. Firma působí také v dopravě, kde spolupracuje právě s Českými drahami na vybavení vlaků bezpečnostními technologiemi. Společnost plně vlastní České dráhy, které letos odkoupily od investiční skupiny PPF zbývající 29procentní podíl.

ETCS je nejvyšší zabezpečovací systém, automaticky zastaví vlak na dálku. Od roku 2025 by měla část koridorů fungovat výhradně s tímto systémem. Téma zabezpečení tuzemských tratí letos opět oživily nehody. K nejtragičtějším patří srpnový střet dvou vlaků trati u obce Milavče na Domažlicku, při kterém zemřeli tři lidé.

(čtk)

Foto: Pars Komponenty

spinner