Stát by měl v současné době podpořit především firmy, které do státního rozpočtu a na zdravotním a sociálním pojištění platí nejvíce, což jsou v naší zemi jednoznačně firmy ze zpracovatelského průmyslu. V rozhovoru pro Dopravní noviny to uvedl prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR (SP ČR) Ing. Jaroslav Hanák.
Vydání 20/2020
Skončilo období prázdnin a dovolených a také mezinárodní instituce opět nabraly dech a ujaly se svých úloh. Zmíním tři ukázky z produkce Evropské komise EU.
Zatímco se šíří druhá vlna pandemie, je jen otázkou času, než se začneme ptát na ekonomické dopady. Budou se opět prognózy hrubého domácího produktu a nezaměstnanosti posouvat k horším číslům? Možná. Nicméně každý krizový okamžik je také příležitostí. Příležitostí poučit se pro příště. Příležitostí vidět svět z jiného pohledu. Příležitostí začít dělat věci jinak.
V důsledku novely č. 367/2019 Sb., která která novelizovala zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách (dále jen „ZoD“) přibyla některým provozovatelům železničních vleček jedna nová starost a sice povinnost nahlásit svou vlečku Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře (dále jen „UPDI“). Zatím ne všichni tak učinili.
Výrobce nákladních vozidel Daimler Trucks představil v září technologickou strategii elektrifikace svých vozidel určených pro rozmanitý provoz od městské rozvážkové dopravy až po mezinárodní dálkovou dopravu – a tím potvrdil svůj zájem o naplňování cílů Pařížské dohody o ochraně klimatu. Akce se zaměřila především na technologii nákladních vozidel s palivovými články na vodík pro segment dálkové dopravy.