Obor silniční dopravy je jedním z těch, které jsou nejvíce postiženy omezeními v důsledku pandemie koronaviru. Vláda dopravním firmám sice vyšla částečně vstříc tím, že jim umožnila odklad některých plateb, jako třeba záloh silniční daně či mýtného, avšak nejedná se o odpuštění a dlužné částky bude nutno na podzim zaplatit. Aby silniční doprava byla schopná spolehlivě fungovat i po koronakrizi, bude podle Sdružení ČESMAD Bohemia nezbytná i přímá podpora firem.
Vydání 10/2020
ČESMAD Bohemia: Odklady plateb dopravcům pomáhají, ale bez přímé finanční podpory se firmy neobejdou
Schvalování evropské legislativy, která v následujících letech ovlivní fungování silniční dopravy v unii, se dostává do závěrečné fáze. Loni v prosinci došlo k shodě mezi Radou EU a Evropským parlamentem na kompromisním znění balíčku mobility, který se projednává od roku 2017, a letos v dubnu tuto dohodu formálně a beze změny potvrdila Rada EU. Uvedl to stálý zástupce Sdružení ČESMAD Bohemia a ČESMAD Slovakia při Evropské unii Jan Němec.
Novým jednatelem a ředitelem společností MAN Truck & Bus Czech Republic, s. r. o., a MAN Truck & Bus Slovakia, s r. o., je od března Jan Kohlmeier. Při této příležitosti jsme mu položili několik otázek.
V DN 7/20 jsme přinesli informaci o tom, že poté, co dopravci uvádějí do provozu vozidla, která kvůli poklesu zakázek dali do depozitu, nechtějí jim některé pojišťovny obnovit povinné ručení a havarijní pojištění za původních podmínek a snaží se sazby zvýšit. Nyní přinášíme pohled i z druhé strany, tedy jak téma pojištění v silniční dopravě vnímají pojišťovny.
Palivové karty již dávno neslouží pouze k platbám při tankování, ale jsou spojeny s řadou služeb, které firmám usnadňují jejich činnost. Jaká je jejich nabídka a jak zohledňuje aktuální situaci, na to jsme se zeptali zástupců některých společností, které palivové karty nabízejí.
Společnosti Volvo Group a Daimler Truck AG coby přední zástupci odvětví výroby užitkových a nákladních vozidel sdílejí vizi Green Deal zahrnující udržitelnou dopravu a uhlíkově neutrální Evropu do roku 2050. Obě firmy nyní podepsaly nezávaznou předběžnou dohodu o založení nového podniku se společnou majetkovou účastí.
Doprava je jedním z oborů, který se nemůže zastavit ani během vážné krize, proto i IVECO udržuje v plném provozu všechny prodejní a servisní kapacity. „Epidemie a opatření nouzového režimu, která by ji měly zastavit, se sice dramaticky podepisují na prodeji užitkových vozidel, ale servisní práce a zásobování náhradními díly musí naopak za současné velmi ztížené situace fungovat na sto procent, a to při dodržení všech velice přísných hygienických požadavků,“ uvedl Vincenzo Nicolò, Business Director společnosti IVECO v České republice a na Slovensku.
Pandemie viru COVID-19 nejenže mimořádně zasáhla odvětví logistiky a přepravy, ale nastolila i otázky ohledně změn v budoucnosti. K současné situaci vyvolané pandemií poskytl rozhovor Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel logistické a přepravní firmy Gebrüder Weiss.
Kvůli dopadům pandemie způsobené koronavirem očekává společnost A.P. Moller-Maersk ve druhém čtvrtletí propad objemu přepraveného zboží až o čtvrtinu. Firma je největším kontejnerovým dopravcem po moři, spadá pod ni asi pětina světové flotily využívané pro lodní dopravu. Podnik minulý týden také uvedl, že za první čtvrtletí vytvořil zisk 209 milionů USD (5,3 miliardy Kč) oproti ztrátě 656 milionů USD za stejné období loni.