Jan Kohlmeier (MAN): Flexibilita v nabídce našich vozidel a služeb je pro zákazníky v současné situaci velkou výhodou

Jan Kohlmeier (MAN): Flexibilita v nabídce našich vozidel a služeb je pro zákazníky v současné situaci velkou výhodou

Jan Kohlmeier (MAN): Flexibilita v nabídce našich vozidel a služeb je pro zákazníky v současné situaci velkou výhodou

Novým jednatelem a ředitelem společností MAN Truck & Bus Czech Republic, s. r. o., a MAN Truck & Bus Slovakia, s r. o., je od března Jan Kohlmeier (viz DN7/20). Při této příležitosti jsme mu položili několik otázek.

Převzal jste vedení českého zastoupení značky MAN v době, která v historii nemá obdoby. V současné době se dá těžko odhadovat další vývoj, ale přesto asi počítáte s více scénáři, a to jak v oblasti výroby a prodeje, tak zajištění servisu vozidel, respektive i případného zpětného odkupu vozidel...

Opravdu je to tak a před námi je velký počet výzev, kterým čelíme jako tým společně s celou naší sítí. Já osobně jsem velice hrdý na naše smluvní partnery a vlastní provozy, že jsme servisní pokrytí mohli průběžně udržovat. To je v krizi důležité pro naše zákazníky ale také pro společnost, která je odkázána na fungující logistické řetězce.

MAN letos představil novou generaci svých nákladních vozidel. Původně se nová řada měla vyrábět souběžně s předchozí řadou. Neovlivní stávající situace tuto obchodní strategii a nebude výroba předchozí řady utlumena dřív?

Ne, naše strategie paralelní produkce není ohrožena a myslím, že flexibilita v nabídce je právě pro naše zákazníky v aktuální situaci výhodou.

To, co nyní funguje, je on-line obchodování a rozvoz zboží přímo domů. MAN má co nabídnout i v této oblasti. Zaznamenali jste, případně očekáváte větší zájem po Vašich dodávkových vozidlech?

Samozřejmě, s naší širokou nabídkou produktů od 3,0 tuny do 40 tun obsluhujeme také segmenty, jako jsou například přeprava potravin nebo zásilková služba a u těchto aktuálně zaznamenáváme zvýšenou poptávku.

Ve své profesní kariéře jste působil na mnoha trzích, včetně těch exotických. Pokud byste srovnal svá předchozí působiště a své stávající, v čem vidíte přednosti, případně možné slabiny českého trhu (ptáme se nyní bez ohledu na současnou pandemii)?

Nejdříve musím říct, že jsem rád zpátky ve střední Evropě. Moje kariéra tady před patnácti lety začala, takže se cítím o kousek víc doma. Myslím, že český trh má přímo ve srovnání s mimoevropskými trhy vysokou stabilitu, která vyrostla na solidně vyvíjejících se podnicích.

To se ukazuje také v šíři trhu s ohledem na různá použití vozidel ve stavebnictví přes lesnictví až po mezinárodní dopravu, abych jmenoval alespoň některá. Současně zjišťuji, že na základě většího tlaku konkurence v centrální Evropě spočívá zde velká inovativní síla.

Automobilový průmysl je v poslední době vystaven enormnímu tlaku na snižování emisí a v souvislosti s přechodem na nové technologie je nucen k obrovským investicím. Navíc u nákladních vozidel je tento přechod z mnoha důvodů mnohem složitější než u osobních vozidel. Máte nějaké informace o tom, že by Evropská unie třeba v důsledku dopadu epidemie na automobilový průmysl pozastavila svůj harmonogram pro zavádění přísnějších emisních limitů?

Ne, to mi není známo. Ale myslím, že bychom snižování emisí neměli a nemůžeme ustupovat. Máme tu také společenskou odpovědnost. Myslím, že důležitější by bylo, kdyby EU prověřila, jak může v této krizi pomoci dopravě. Myslím, že poslední týdny ukázaly veřejnosti, jak důležité je každé jedno nákladní auto při zajišťování zásobování. Opravdu doufám, že politika na takovou elementární branži v těchto těžkých časech - ne jako již tomu bylo několikrát - zapomene a místo toho zavede smělý program podpory, jako např. daňové úlevy nebo šrotovné.

Milan Frydryšek

Foto: MAN

spinner