U nové řady vysokozdvižného vozíku RX70 sází Still na výkon i ergonomii

U nové řady vysokozdvižného vozíku RX70 sází Still na výkon i ergonomii

Dieselový a plynový vysokozdvižný vozík RX 70 vyrábí společnost STILL už deset let a k tomuto jubileu představila novou modelovou řadu. Vozík s nosností dvě tuny a se vzdáleností těžiště břemene 600 milimetrů poprvé STILL ukázal letos v květnu na hannoverském veletrhu CeMAT, nyní je k dispozici už celá konstrukční řada RX 70 s nosnostmi od 2 do 3,5 tuny. U nového RX 70-20/-35 pak firma dosáhla celé řady optimalizací z hlediska efektivity, dlouhé životnosti i výkonu.

Když před deseti lety firma STILL uvedla na trh řadu RX 70, konstruktéři kladli zcela vědomě důraz na výkon překládky při velmi nízké spotřebě paliva. U nového RX 70-20/-35 pak firma dosáhla celé řady optimalizací z hlediska efektivity, životnosti i výkonu. Nový vozík má nejen upravený vzhled, ale především prodloužený rozvor kol, což umožňuje stabilnější a komfortnější jízdu. Chytrý RX 70 Hybrid pak ukazuje svou výkonnost především ve stoupání, které hravě zvládne.

Nová konstrukční řada v sobě spojuje výkonné průmyslové motory a dieselelektrický pohon. Řidič může pracovat s pěti nastavitelnými programy, přičemž v každém z nich je možné individuálně nastavit maximální rychlost jízdy a parametry akcelerace a brzdění. Výkon vozíku lze kdykoli přizpůsobit zvyklostem řidiče nebo speciálním požadavkům příslušného nasazení. Pro ovládání zrychlování a brzdění stačí řidiči ovládat jen plynový pedál. Když řidič plynový pedál uvolní, vozík elektricky, tedy zcela bez opotřebení brzdí. Provozní brzda tak není téměř nikdy potřeba. Proti nechtěnému rozjetí i na nerovném podkladu nebo na rampách zajistí vozík automatické brzdění.

Ideál do úzkých uliček

Nově uvedený kompaktní vozík RX 70-20/600 je široký pouze 1,18 metru. Tím se výborně hodí k nasazení v těsných pracovních prostředích nebo úzkých uličkách. Plošší konstrukce navíc umožňuje nasazení pod nízkými stropy, při průjezdech vraty nebo v kontejnerech. Přes úzké profily stožáru a nízko umístěnou přístrojovou desku má řidič volný výhled na vidlice a nosič vidlic. Nízko uložený válec naklánění, velká zorná pole v celé ochranné stříšce řidiče a vnější kontury vozíku zaručují dobrý výhled do všech stran.

Ergonomie a komfort na prvním místě

Zvláštní pozornost věnovali vývojáři společnosti STILL také přáním řidičů v oblastech ergonomie a komfortu. U vozíku RX 70-20/-35 se to odrazilo v celé koncepci pracoviště řidiče. Nízko umístěná stupačka a madla umožňují řidiči bezpečné a pohodlné nastupování a vystupování. Velký prostor pro nohy zaručuje optimální komfort i vysokým řidičům. Velkoryse dimenzované místo řidiče nabízí mnoho možností odkládání. Individuálně nastavitelné sedadlo řidiče je vybaveno loketní opěrkou s minipákami – na přání je k dostání i joystick 4Plus nebo dotykové ovládání. Díky jemnému ovládání hydrauliky je zaručena pohodlná a bezpečná manipulace s břemenem. Ergonomické umístění a konstrukce všech ovládacích prvků a kabina řidiče tlumící vibrace a hluk vždy zajišťují neunavující a bezpečnou práci.

Na přání výrobce dodá vozík i s dalším příslušenstvím – například paketem zvukové izolace pro tichý provoz, rádiem/MP3 přehrávačem s USB konektorem, rozhraním Bluetooth a paketem výbavy pro velmi náročná nasazení a nasazení v prašném prostředí.

(mna)

spinner