Zeptali jsme se Ing. Martina Rady, generálního ředitele AGROTEC Group

Zeptali jsme se Ing. Martina Rady, generálního ředitele AGROTEC Group

Letos na jaře jste dopravcům představili tahač IVECO Stralis NP a mobilní plnicí stanici na LNG. Jaký je o vozidla na toto palivo zájem?

Náš dodavatel a významný obchodní partner IVECO S.p.A. investuje do vývoje a výroby vozidel s motory, které mohou využívat alternativní paliva. V oblasti CNG a LNG patří ke světovým lídrům v tomto oboru a dnes v sortimentu najdeme vozidla pro každou aplikaci. Naše společnost je v rámci dlouhodobé strategie rozvoje služeb a podpory našich zákazníků připravena na zavádění nových inovativních technologií do své činnosti.

Z těchto důvodů jsme představili našim zákazníkům vozidla v reálném provozu. V provozu tato vozidla na CNG nebo LNG prokazují nižší provozní náklady i emisní hodnoty ve výfukových plynech motorů. Tyto parametry přispívají k profitabilitě a také k ochraně životního prostředí. Zákazníci na představená vozidla reagovali velmi pozitivně a projevovali o ně zájem.

Jakou vidíte perspektivu této dopravní techniky u českých dopravců, a to jak ve vnitrostátní, tak v dálkové dopravě?

Rozsah využití vozidel IVECO s pohonem na CNG a LNG je velmi široký – od městského rozvážkového provozu až po mezinárodní dálkovou dopravu. Umožnuje to široký sortiment vozidel IVECO ve všech řadách, dostatečný dojezd a rychlost čerpání paliva.

Zajímavou variantou je také provoz na biometan. V uzavřeném cyklu s bioplynovou stanicí lze dosáhnout dobrých provozních nákladů a významného snížení emisí výfukových plynů.

Co by pomohlo většímu rozšíření těchto vozidel?

Nejvíce by pomohlo rychlé budování infrastruktury čerpacích stanic, a to nejen v České republice. Na tom bude nejvíce závislé rozšíření těchto vozidel u dopravců. I nadále bude nutná také podpora státu vozidel LNG jako čistých vozidel.

(lan)

Foto: LAN

spinner