​Vyšlo v DN č. 9

Nová řada pneumatik Conti Eco Gen 5 pro regionální i dálkovou dopravu

Nová řada pneumatik Conti Eco Gen 5 pro regionální i dálkovou dopravu

7.5. - Společnosti Continental představila v dubnu v Hannoveru novou řadu pneumatik Conti Eco Gen 5 pro nákladní vozidla, která kombinuje nízký valivý odpor a vysoký kilometrový výkon. Je proto vhodná pro provoz v regionální i dálkové dopravě.

Nový produkt je přímo zaměřen na potřeby zákazníků v odvětví dopravy, které podléhá stále dynamičtějšímu regulačnímu prostředí. To znamená, že splňuje také všechny požadavky taxonomie EU pro vozové parky. Zcela nově vyvinuté nákladní pneumatiky Continental umožňují dopravním společnostem výrazně snížit spotřebu paliva a emise CO2 v regionální i dálkové dopravě, a tím snížit náklady.

Společnost Continental na vývoji nové produktové řady intenzivně pracovala několik let a před uvedením na trh provedla rozsáhlé testování. „Nepochybujeme o tom, že našim zákazníkům nabízíme správnou pneumatiku ve správný čas,“ řekl Ferdinand Hoyos, vedoucí prodeje náhradních pneumatik společnosti Continental pro region EMEA. „Udržitelnost a nákladová efektivita jdou ve společnosti Continental již dlouho ruku v ruce. A pozornost věnovaná těmto faktorům na celém trhu neustále roste, což dodává naší strategii další váhu,“ dodal.

Konsolidace portfolia nákladních pneumatik

S novou, pátou generací pneumatik Conti Eco snižuje společnost Continental počet svých produktových řad nákladních pneumatik. „Naše nová pneumatika navazuje na své úspěšné předchůdce - Conti EcoPlus Gen3+ pro dálkovou dopravu a Conti EcoRegional Gen3+ pro regionální dopravu,“ řekl Hinnerk Kaiser, který je ve společnosti Continental zodpovědný za vývoj nákladních a autobusových pneumatik, a dodal: „Nová pneumatika Conti Eco kombinuje nejlepší vlastnosti pneumatik Conti EcoPlus a Conti EcoRegional a posouvá je na novou úroveň.“

To je možné díky optimalizovanému valivému odporu a vyššímu kilometrovému výkonu - dvěma protichůdným cílům ve světě vývoje pneumatik. „V minulosti, pokud pneumatika jezdila extrémně hladce, a proto potřebovala méně energie k pohonu, mohlo to být na úkor robustnosti a životnosti,“ vysvětlil Hinnerk Kaiser. Nyní se vývojáři pneumatik ve společnosti Continental zaměřují na zlepšování valivého odporu všech komponent - pláště, běhounu i konstrukce běhounu. Běhouny s dvouvrstvou konstrukcí (cap base) a inovativními směsmi umožňují vysoký kilometrový výkon, značnou odolnost a zároveň optimalizaci valivého odporu. Směs určená pro přímý kontakt s vozovkou umožňuje vývojářům dosáhnout vyššího kilometrového výkonu a větší odolnosti.

Conti Eco HS 5 a HD 5 s nižším valivým odporem a vyšším kilometrovým výkonem

Technické parametry jsou jasné. Na řízené nápravě umožňuje silnější běhoun použití běhounové směsi se zaměřením na prodloužení kilometrového výkonu, což zaručuje i nižší valivý odpor. Na hnané nápravě hraje klíčovou roli optimalizovaná konstrukce ramen s inovativním tvarem lamel, která podporuje rovnoměrné opotřebení pneumatiky. A to má také pozitivní vliv na kilometrový proběh nebo životnost pneumatiky. Při konstrukci bylo použito několik typů směsí a také nový tvar patky přizpůsobený optimalizaci valivého odporu. Kombinace těchto opatření vedla ke snížení valivého odporu až o 12 procent a zvýšení kilometrového výkonu až o 10 procent ve srovnání s předchozími dvěma výrobky.

Optimalizovaný valivý odpor a vysoký kilometrový výkon nových pneumatik Conti Eco mají pozitivní dopad na životní prostředí. „Jestliže náš nový výrobek snižuje spotřebu paliva nákladních vozidel a má delší životnost, výsledkem jsou nižší emise CO2,“ řekl Hinnerk Kaiser. Výběr správných pneumatik se tak stává ještě důležitějším, a to i s ohledem na mýtné pro provozovatele vozových parků v EU, které se odvíjí od emisí. „Výměna zastaralých pneumatik EcoRegional HS 3+/ HD 3+ za nové pneumatiky Conti Eco HS 5/ HD 5 ve vozovém parku 100 vozidel, která ročně ujedou v regionální dopravě přibližně 80 000km, může ušetřit až 69 000 EUR a 120 tun CO2,“ dodal.

Pokračující zaměření na protektorování

Kromě toho nové pneumatiky působí přesvědčivým dojmem také díky své vynikající přilnavosti, umožňují těžkým nákladním vozidlům bezpečnou a spolehlivou jízdu (a to i za proměnlivých povětrnostních podmínek) a nabízejí vynikající trakci po celou dobu své životnosti. Zákazníci mohou také požádat o jejich dodání s nejnovější generací senzorů namontovaných z výroby. Díky tomu Conti Eco Gen 5 podporuje pokroky v digitalizaci vozového parku a (ve spojení s řešením pro správu pneumatik ContiConnect 2.0) umožňuje vzdálené sledování v reálném čase a prediktivní plánování servisu. To pomáhá výrazně snižovat provozní náklady spojené s pneumatikami, stejně jako řešení společnosti Continental pro protektorování. „Nové pneumatiky Conti Eco jsme navrhli tak, aby je bylo možné protektorovat od samého počátku. Tímto způsobem nová řada pneumatik přispívá také k vyšší efektivitě nákladů a udržitelnosti v odvětví dopravy,“ uvedl Hinnerk Kaiser. Protektorovaná pneumatika se skládá až ze
70 procent materiálu staré pneumatiky a stojí až o 40 procent méně než nová pneumatika, přičemž nabízí stejný kilometrový výkon a bezpečnost.

Nové pneumatiky Conti Eco budou k dispozici v mnoha rozměrech počínaje:

315/70 R 22,5“ Conti Eco HS 5

315/80 R 22,5“ Conti Eco HS 5

385/55 R 22,5“ Conti Eco HS 5

385/65 R 22,5“ Conti Eco HS 5

315/70 R 22,5“ Conti Eco HD 5

315/80 R 22,5“ Conti Eco HD 5

Certifikát o efektivitě vozového parku

Výrobce prémiových pneumatik nyní také poskytuje provozovatelům certifikát jako důkaz toho, jak pomáhají k udržitelnosti. „Vycházíme-li z pneumatik ContiRe namontovaných na vozidlech, jsme schopni vypočítat úspory materiálu a uhlíku dosažené v průběhu výroby a protektorování,“ uvedla Siljana Lietz, vedoucí oddělení ContiLifeCycle divize Pneu společnosti Continental, a dodala: „Certifikát jsme vymysleli na žádost našich zákazníků, jejichž každodenní činnost stále častěji vyžaduje důkazy o jejich úsilí o zlepšení udržitelnosti a péči o zdroje naší planety.“

(lan)

Foto: Continental

spinner