MAN Liga pokračuje

MAN Liga pokračuje

Otevíráme nový ročník MAN Ligy – soutěže o nejefektivnějšího řidiče na tahači MAN nové generace. Soutěž je zaměřená na komplexně hospodárný způsob jízdy a intenzivní využívání nejmodernějších technologií, které trucky MAN nabízejí.

Jak vyplývá z názvu, akce je určena pro řidiče nákladních vozidel značky MAN. Pokud jde o typ vozidla, jsou to výhradně tahače s návěsem. Aby se nenarušil běžný chod zapojených firem, soutěžící řidiči jezdí v běžném provozním režimu a na standardních trasách.

Řidiče „hodnotíme“ prostřednictvím digitální platformy RIO, která v reálném čase sleduje a vyhodnocuje jejich výkony (v procentech). Výsledky zpracovávají instruktoři MAN ProfiDrive.

V dalším textu se pravděpodobně nejčastěji objeví spojení „efektivní styl jízdy“... Ale co konkrétně se hodnotí? Telematika monitoruje jízdu setrvačností a efektivní používání akceleračního pedálu, ale také využívání motorové brzdy a retardéru, aby se co nejméně opotřebovávaly provozní brzdy. Dalším sledovaným parametrem je používání tempomatu. Využitím potenciálu tempomatu na 100 procent řidič dosáhne ještě vyšší efektivity provozu vozidla. Pro objektivnost hodnocení se zohledňuje také celková hmotnost soupravy a typ trasy, ale i hustota dopravy. RIO zaznamenává také počasí, takže při analýze výkonů se berou v úvahu i aktuálně zhoršené podmínky na cestě.

I v příštím ročníku MAN Ligy budou mít soutěžící k dispozici bezplatnou podporu služby ConnectedCoDriver. To znamená, že řidiči své průběžné výsledky telefonickyws konzultují s instruktory ProfiDrive a dostávají rady nebo doporučení, jak si zlepšit celkové hodnocení.

Pro dopravní společnosti se účastí v soutěži otevírá možnost bezplatně vyzkoušet výhody digitálních služeb MAN, včetně individuálního poradenství od instruktora MAN ProfiDrive o tom, jak zvýšit efektivitu jízdy, snížit náklady a prodloužit životnost nejvíce zatěžovaných komponent vozidla.

Pro zapojené firmy je největším přínosem, že pokud si řidič osvojí hospodárný styl jízdy, bude šetřit pohonný systém a palivo i po soutěži. A v tom je pointa MAN Ligy. Samozřejmě, že důsledně efektivní způsob jízdy se projeví na nižší spotřebě paliva, bez ohledu na výkon motoru, hmotnost nákladu na návěsu nebo topografii, po které kamión jezdí. Snížená spotřeba paliva znamená adekvátně menší zátěž životního prostředí vlivem přímého a skutečného snížení emisí CO2.

Kromě toho efektivně jezdící řidič ušetří firmě nejen naftu, ale i na opotřebení brzd a celého pohonného systému. Výsledky nejlepších řidičů v soutěži MAN Liga jsou nejen inspirující, ale mohou být impulzem pro vaši firmu začít využívat MAN DigitalServices – digitální správu vozového parku. Pomocí digitálních služeb MAN může každý dopravce optimalizovat činnost řidičů a efektivnost provozu, ať už vlastní jedno vozidlo nebo velkou flotilu.

Registrace spuštěna!

Přihlašování zájemců o účast v dalším kole MAN Ligy je otevřené na webových stránkách www.manliga.cz

a www.manliga.sk do 17. 3. 2024. Samotná soutěž potrvá přibližně 8 týdnů (v dubnu a květnu), poté přijde na řadu vyhodnocení výkonů řidičů a hloubková analýza výsledků – individuálně pro každou zapojenou firmu.

MAN Truck & Bus je jedním z největších evropských výrobců užitkových vozidel a dodavatel dopravních řešení s ročním obratem přibližně 11 miliard eur (v roce 2022). Portfolio výrobků společnosti zahrnuje dodávky, nákladní automobily, autobusy/autokary, dieselové a plynové motory, jakož i služby související s nákladní a osobní dopravou. MAN Truck & Bus je součástí skupiny TRATON GROUP a zaměstnává přibližně 35 000 lidí po celém světě.

(PR)

Foto: MAN Truck & Bus

Na snímku ukázka z hodnocení výkonu řidiče prostřednictví platform RIO

spinner