Zeptali jsme se Ing. Matyáše Vitíka, tiskového mluvčího České pošty

Zeptali jsme se Ing. Matyáše Vitíka, tiskového mluvčího České pošty

V jakém stádiu je budování nového třídícího centra v Mošnově?

Areál je výjimečný nejen svým napojením na leteckou síť, ale i dobrou dostupností silniční a vlakové dopravy. Nachází se zde první kontejnerový terminál v dějinách pošty. Srdcem logistického centra v Mošnově se stane nový třídicí stroj. S větším hodinovým výkonem a lepšími technologickými parametry, než mají současné stroje v regionu v Olomouci a v Ostravě, zvládne zpracovat až 250 000 zásilek den. Díky tomu se zásadně zvedne kapacita balíkové sítě a zpracování zásilek v regionu.

Na začátku září jsme převzali budovu třídicího centra do své správy a od té doby zaměstnanci připravují vše ke spuštění.

Celková využitelná plocha dosahuje 30 tisíc m2. Do Mošnova se začnou postupně přesouvat lokální provozy a další služby pro klienty. Náběh je postupný, abychom především neohrozili letošní předvánoční provoz. Přesun tras i zaměstnanců chceme udělat efektivně, abychom udrželi vysokou kvalitu dodání pro naše klienty, proto je rozložen i do celého příštího roku. S tím souvisí i nábor pracovníků do Mošnova. Do konce roku budeme v centru potřebovat téměř 50 lidí, do dvou let by jich mělo být až 350.

Počítáme s tím, že mezinárodní zásilky budu tvořit významnou část objemu, který přes Mošnov projde. Prioritním úkolem je nyní zvládnout předvánoční nápor pro stávající zákazníky, nicméně již nyní jsou rozjednané kontrakty se zahraničními partnery na příští rok. Česká pošta má v Mošnově moderní zázemí, které jí dává velký potenciál distribuce balíkových i listovních zásilek po celé Moravě i do zahraničí.

Jak se na vašich výkonech projevuje snižující se koupěschopnost obyvatelstva?

Vzhledem k inflaci a spotřebitelské náladě ve společnosti neočekáváme drastický posun v počtu přepravených balíků. Pravděpodobně jich bude více, než během loňských Vánoc, ale o skokovém navýšení se nebavíme. Počítáme s tím, že během předvánočního provozu budeme dle potřeby posilovat naše personální stavy. Důvodem nižšího počtu balíků je aktuální výše inflace, kdy lidé začali logicky šetřit, objednávají méně na e-shopech. Tím se i snižuje počet přepravených balíků. Druhým důležitým faktorem je rozvolnění covidových opatření. Během lockdownů občané neměli jinou možnost, než objednávat i zboží běžné potřeby přes e-shopy. Teď, kdy jsou otevřené obchody, se lidé vrátili do kamenných provozoven, což má opět vliv na množství přepravovaných balíků.

Jak se vypořádáváte s rostoucími náklady a nakolik se to promítá do vašich cen pro zákazníky?

Česká pošta vzhledem k rostoucím cenám zejména pohonných hmot a energií upravuje od listopadu svůj ceník. Například obyčejný dopis zdraží o dvě koruny z nynějších 19 na 21. Toto navýšení stoprocentně nepokryje rostoucí náklady. Chtěli jsme nechat cenu služby na takové úrovni, aby byla stále dostupná pro všechny.

(lan)

Foto: Česká pošta

spinner