30.4 . – Evropský lídr v segmentu výroby posunovacích a univerzálních lokomotiv, společnost CZ LOKO, zvýší v novém fiskálním roce zaměstnanecké mzdy o 6 až 8 procent. Při splnění hospodářských výsledků přidá i roční bonus. Toto období trvá od 1. dubna 2025 do 31. března 2026.
Aktuálně
30.4. – Gabre, renomovaný specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě, úspěšně dokončil a předal novou výrobní halu pro NOBO Automotive v rámci Gabre Parku České Budějovice. Nové prostory, o velikosti téměř 30 000 metrů čtverečních, byly postaveny a předány do užívání v termínu během plánovaných deseti měsíců. NOBO Automotive, známý výrobce interiérů, exteriérů a sedadel pro prémiové automobily, zde bude vyrábět sady sedadel pro vozy BMW, včetně některých klíčových komponentů.
29.4. – Prezident republiky dne 24. dubna 2025 podepsal novelu zákona, která vytváří jasný legislativní rámec pro provoz autonomních vozidel na českých silnicích. Novela umožní od 1. ledna 2026 provoz vozidel vybavených systémy automatizovaného řízení úrovně SAE Level 3. Česko je tak, např. spolu s Německem, jednou z prvních evropských zemí, kde řidiči budou moci na vybraných úsecích, zejména na dálnicích, předat řízení vozidlu. Přijetí novely představuje významný krok nejen směrem ke zvýšení bezpečnosti provozu, ale i k podpoře investic do moderních technologií a posílení konkurenceschopnosti českého automobilového průmyslu na globálním trhu. Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP), které se na přípravě legislativy aktivně podílelo, již zahájilo práce na dalším rozvoji podmínek pro provoz plně autonomních vozidel úrovně L4+.
29.4. – Skupina ČEZ slaví 10 let na trhu ESCO služeb. Společnost ČEZ ESCO působící v Česku založil ČEZ v roce 2015 a o dva roky později i vstoupil i na německý ESCO trh. Dnes ČEZ ESCO a sesterská Elevion Group působí v celkem 15 zemích, kde mají 117 společností a 182 poboček a zastoupení. Nabízené služby zahrnují dodávku elektřiny a plynu, stavbu a provoz energetických zařízení, včetně kogenerací a fotovoltaických elektráren, HVAC, TZB, elektromobilitu nebo projekty energetických úspor. Celkové roční tržby ČEZ v ESCO službách se za 10 let vyhouply na téměř 50 miliard korun z původních necelých dvou miliard a celkový zisk před odpisy (EBITDA) loni přesáhl 5 miliard korun. V budoucnu ČEZ očekává v sektoru ESCO růst tržeb a EBITDA o zhruba 10 procent ročně.
29.4. – Společnost Schmitz Cargobull úspěšně obnovila certifikát GDP pro telematický systém TrailerConnect, díky čemuž může i nadále nabízet zákazníkům z farmaceutického průmyslu certifikovaná vozidla ex works.
29.4. – Třetí ročník Czech & Slovak Sustainability Summitu proběhl začátkem dubna, jen pár týdnů poté, co se potvrdilo, že požadavky na firemní reportování o udržitelnosti se odkládají. Přestože by se mohlo zdát, že firmy kvůli této nejistotě ztratí o téma zájem, opak byl pravdou. O summit zaměřený výhradně na udržitelnost a ESG byl rekordní zájem – kapacita byla vyčerpaná a organizátoři z Atoz Group museli registraci uzavřít už šest dní před akcí. Akci, kterou podpořilo 85 partnerů, navštívilo celkem 474 profesionálů a profesionálek, kteří se v oblasti udržitelnosti pohybují napříč obory.
29.4. – Skupina ORLEN Unipetrol pokračuje v naplňování své strategie udržitelného rozvoje a dekarbonizace. Součástí této strategie je i rozvoj využívání elektrické energie z obnovitelných zdrojů, a to nejen v průmyslu, ale také v dopravě. Mimo jiné také v maloobchodní síti ORLEN, v rámci které budou na vybraných čerpacích stanicích instalovány fotovoltaické elektrárny (FVE). První dvě instalace byly úspěšně realizovány na čerpacích stanicích ve Slané u Semil, Velvarech a České Skalici.
28.4. – Společnost Alstom podepsala smlouvu se společností S-Bahn Hamburg na technologickou modernizaci 82 jednotek S-Bahn Hamburg typu BR 490. Vlaky S-Bahn budou vybaveny evropským vlakovým zabezpečovacím systémem (ETCS) a moderní technologií ATO (Automatic Train Operation) pro poloautomatický provoz s úrovní automatizace GoA2. Hodnota smlouvy přesahuje 60 milionů eur. První prototypy budou modernizovány do roku 2029.
28.4. - Studie možností a příležitostí nastiňuje přes 630 kilometrů hlavních a vedlejších koridorů uvažovaných dálničních a silničních propojení krajských měst po dostavbě základní dálniční sítě. Spolu stím začnou první stavby zplánovaných více než 760 kilometrů vysokorychlostních tratí. Změní se i železniční uzly vPraze a Brně. Příležitost dostane i vodní doprava.
28.4. – Podle zprávy Evropského sdružení provozovatelů přenosových soustav ENTSO-E čekají evropskou síť v nejbližších letech náročné časy. Drahé emisní povolenky urychlí odstavování uhelných elektráren, a nové náhradní zdroje, jako jsou plynové nebo paroplynové elektrárny, se objeví až po roce 2030. Do té doby hrozí v některých zemích, včetně Česka, mimořádné stavy v síti a prudké výkyvy cen energie.