10.12. – Správa železnic zahájila přípravy na předběžný geologický průzkum na trase plánované vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan. Jeho výsledky určí způsob ražby Krušnohorského tunelu a také opatření pro ochranu podzemních vod. Nejhlubší vrt bude měřit 485 metrů.
Aktuálně
10.12. - Praha plánuje od Českých drah (ČD) za zhruba 1,43 miliardy korun s DPH koupit budovu Nákladového nádraží Žižkov s přilehlými pozemky. Dnes to schválili městští radní, ještě o tom budou hlasovat zastupitelé. Město plánuje rozsáhlý památkově chráněný objekt zrekonstruovat a přeměnit na centrum s prostory pro kulturu, školským kampusem, byty či kancelářemi. Transakce kromě budovy zahrnuje i pozemky nutné pro stavbu tramvajové trati, která zajistí napojení čtvrti vznikající v areálu nádraží na MHD.
9.12. – Česká firma Regiojet je třetím nejlepším osobním železničním dopravcem v Evropě. Tvrdí to organizace Transport and Environment, která vydala srovnání největších železničních společností v Evropě. V čele žebříčku je italský dopravce Trenitalia a švýcarská firma SBB. České dráhy jsou v žebříčku na šestém místě. Nejhorším dopravcem v Evropě je podle organizace společnost Eurostar, který vypravuje mimo jiné spoje mezi Paříží a Londýnem, píše agentura AFP.
9.12. – Společnost Federal Express Corporation slavnostně otevřela nové logistické centrum v Plzni. Tento krok podtrhuje strategický závazek společnosti FedEx ke střední a východní Evropě a jeho cíl uspokojit rostoucí poptávku v oblastech logistiky, e-commerce a lokální výroby. Společnost to uvedla v tiskové zprávě.
9.12. – Zcela nová Škoda Elroq je prvním plně elektrickým modelem značky Škoda ve strategicky důležitém segmentu kompaktních SUV. Zároveň je také prvním modelem s novým designovým jazykem Škoda Modern Solid. Ten spojuje propracovanost, funkčnost a autentičnost. Elroq přichází s komplexní nabídkou verzí a baterií, které zajistí dojezd až 581 km. Bohatá standardní výbava zahrnuje parkovací kameru vzadu, proaktivní ochranu cestujících, asistenta změny jízdního pruhu, 13" infotainment a SmartLink. Tato kombinace činí z modelu Elroq cenově nejdostupnější elektromobil ve svém segmentu na evropském trhu se startovací cenou od 799 000 Kč včetně DPH.
9.12. – Domácnosti chtějí více utrácet, pomáhá rostoucí reálná mzda. Rychle rostou hlavně tržby on-line obchodů. Vyplývá to z dat ČSÚ, podle nichž se tržby v on-line prostředí zvýšily o více než 20 procent, a také z vyjádření zástupců řady firem
9.12. – S nástupem nového vedení Evropské komise do funkce je spolupráce mezi zákonodárci a průmyslem klíčem k rozvoji silniční dopravy. Manifest IRU EU nabízí jasný plán, jak uvolnit potenciál odvětví pro inovace, vyšší efektivitu a udržitelnost. Mezinárodní unie silniční dopravy IRU ho představila koncem listopadu.
9.12. – Věřitelé Jindřichohradeckých místních drah (JHMD), které mají měsíčně ztrátu milion korun, budou schvalovat reorganizační plán společnosti v lednu 2025. Minulý týden vyslovili souhlas se znaleckým posudkem, podle něhož by nevyšší hodnota majetku přes 143 milionů korun byla při prodeji JHMD jako celku. Firma také hledá partnera pro údržbu kolejí, protože Swietelsky Rail CZ v pondělí ukončil spolupráci. Reorganizační plán počítá s prodejem společnosti jako celku soukromému investorovi, řekl Jan Kysela, věřitel a předkladatel reorganizačního plánu.
8.12. – České dráhy podepsaly rámcovou smlouvu na dodání a instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino, railjet a InterPanter. Zástavbu zajistí konsorcium firem ČD – Telematika, a. s., a Kontron Transportation, s. r. o. Instalace technologie do jednotek by měla být hotová do konce roku 2025 a vyjde na 132 milionů korun bez DPH. České dráhy pro financování této technologické modernizace využijí prostředky získané v rámci dotačního titulu Českého telekomunikačního úřadu.
8.12. – Jak může velký hráč pomoci drobným podnikatelům? Logistická společnost DSV je nejen partnerem pro nadnárodní hráče, ale v jejím portfoliu jsou i malé firmy, kterým pomáhá růst a rozvíjet se v dynamickém obchodním prostředí. Rozdíl mezi spoluprací s malou firmou a velkou je totiž značný. Díky širokému portfoliu zákazníků z různých odvětví umí DSV vymyslet řešení, která nejen zajišťují efektivní přepravu, ale přizpůsobují se specifickým potřebám menších firem a dokáží zefektivnit provoz a využít příležitosti, které podporují růst.