​DT – Výhybkárna a strojírna dokončila další etapu dodávek pro depo metra v Norimberku

​DT – Výhybkárna a strojírna dokončila další etapu dodávek pro depo metra v Norimberku

28.8. - DT – Výhybkárna a strojírna úspěšně dokončila v Německu další významný projekt – dodávku výhybek pro metro v Norimberku. Firma předala poslední výhybkový objekt v rámci zakázky pro druhou etapu výstavby depa Langwasser. Jednalo se o celokřižovatkovou výhybku na plastových pražcích.

Zakázka byla realizována pro zákazníka Rhomberg Sersa a investora VAG Nürnberg. Všechny výhybkové konstrukce byly vyrobeny včas a v souladu s technickými požadavky projektu.

„Vážíme si toho, že jsme mohli být součástí modernizace infrastruktury norimberského metra. Tento projekt byl technicky náročný, ale díky profesionalitě našich zaměstnanců jsme ho zvládli bez komplikací,“ řekl Marek Smolka, generální ředitel DT – Výhybkárny a strojírny Prostějov, a upozornil na nový trend ve výrobě výhybek: „Tato celokřižovatková výhybka, stejně jako veškeré ostatní objekty dodané do depa Langwasser, byla uložena na pražcích z recyklovaného plastu nahrazujících tradiční dřevěné pražce. Jedná se o nový trend, který klade důraz na ochranu přírody, zejména náhradu používání přírodních materiálů při budování infrastrukturních staveb, a čím dál více je požadován právě německými zákazníky.“

Pro depo Langwasser firma vyrobila:

  • v roce 2024: 12 jednoduchých výhybek J49E1-1:6-100 a 2 celokřižovatkové výhybky C49E1-1:6-100,
  • v roce 2025: 11 jednoduchých výhybek (J49E1-1:6-100, J49E1-1:6-140, J49E1-1:5-100) a 1 celokřižovatkovou výhybku C49E1-1:6-100.

Depo Langwasser je klíčovým technickým zázemím systému Nürnberg U-Bahn. Síť má tři linky, přičemž dvě z nich jsou automatizované. „Tato zakázka byla v mnoha směrech výjimečná,“ řekl obchodní ředitel DT – Výhybkárny a strojírny Dušan Kadlec a dodal: „Náš zákazník kladl mimořádný důraz na absolutní preciznost – od přesného měření geometrické správnosti vyrobených objektů přes špičkovou kvalitu dílenského zpracování až po striktní dodržování termínů dodávek. Před každou expedicí přijeli jeho inspektoři osobně zkontrolovat, zda výhybky stoprocentně odpovídají výkresové dokumentaci. To, že jsme od nich následně získali jednoznačně pozitivní hodnocení, je pro nás nejen potvrzením technické dokonalosti našich výrobků, ale i jasným důkazem naprosté spokojenosti zákazníka.“

Dodávky z Prostějova se však netýkaly pouze depa Langwasser. V zimě 2024/2025 dodala DTVS pro linku U3 norimberského metra také:

  • 2 výhybky J49E1-1:6-140 pro upevnění na pevnou jízdní dráhu,
  • 2 výhybky J49E1-1:7-190 pro upevnění na pevnou jízdní dráhu,
  • 4 výhybky J49E1-1:6-100 na plastových pražcích,
  • 1 symetrickou výhybku S49E1-1:3,429-140 (kombinace dřevěných a plastových pražců).

„Německo je pro nás dlouhodobě jedním z nejvýznamnějších trhů. Věříme, že naše spolupráce na obnově tratí norimberského metra bude pokračovat i v dalších etapách,“ dodal Dušan Kadlec.

(red)

Foto: DTVS

spinner