​Během dvou let se prodej jízdenek OneTicket více než zdvojnásobil

​Během dvou let se prodej jízdenek OneTicket více než zdvojnásobil

16.1. - Už více než dva roky mohou lidé cestovat po Česku s univerzální vlakovou jízdenkou OneTicket, která umožňuje jezdit spoji všech dopravců zapojených do systému a libovolně mezi nimi přestupovat. Zatímco v prvním roce fungování se prodalo téměř 1,2 milionu těchto jízdenek za 112 milionů korun, ve druhém roce už to byl více než dvojnásobek – přes 2,4 milionu jízdenek za 261 milionů korun.

„Lidé si kupují v průměru přes 6,5 tisíce jízdenek OneTicket denně, před rokem to byla polovina. Přirozeně nejvyšší prodeje byly v letních měsících, například v červnu 2022 poprvé padla hranice deseti tisíc prodaných jízdenek za den. Srpen 2022 byl pak nejúspěšnějším prodejním měsícem v historii OneTicket, prodalo se přes 241 tisíc jízdenek,“ řekl Tomáš Tichý, projektový ředitel s. p. CENDIS, provozovatele OneTicket.

Šedesát procent cestujících si kupuje jízdenky jednosměrné, zpáteční pak volí 37 %. K dispozici jsou také traťové a síťové jízdní doklady. Nejnovějším typem jízdenky je jednodenní síťová, která zhruba před měsícem rozšířila portfolio stávajících síťových jízdenek na 7, 30, 90, 180 a 365 dní.

S OneTicket lidé nejčastěji jezdí na trase Pardubice-Hradec Králové. Od spuštění systému v prosinci 2020 si jízdenku na tuto trať pořídilo přes 30 tisíc cestujících. Druhou nejčastější trasou je cesta z Jaroměře do Hradce Králové, třetí z Děčína do Ústí nad Labem.

Jízdenku OneTicket je možné koupit jednoduše z počítače či mobilu na webu oneticket.cz, v mobilní aplikaci OneTicket, ve vlacích všech dopravců zapojených do systému a na jejich pokladnách. Ze statistik přitom vyplývá, že právě kamenných pokladen využívá k nákupu nejvíce cestujících, 52 %. Prostřednictvím e-shopu nebo mobilní aplikace nakupuje 24 procent, možnosti pořídit lístek u průvodčích využívá 20 % cestujících, zbytek připadá na jízdenkové automaty ve vlaku nebo ve stanicích. Odkaz pro nákup jízdenky najdete i na portálu mapy.cz nebo kudyznudy.cz.

OneTicket pomáhá také handicapovaným. Pro cestu vlakem si mohou na zákaznické lince 222 266 755 nebo na emailu asistence@oneticket.cz objednat asistenci. Cestující uplatňující nárok na slevu v rámci invalidity třetího stupně si mohou do mobilní aplikace OneTicket nahrát QR kód od ČSSZ, kterým se spolu s občanským průkazem prokáží ve vlaku při kontrole.

(lan)

Ilustrační foto: CENDIS

spinner