30. října 2025, red
 
            
        
        
        31.10. - Společnost DSV má za sebou úspěšnou přepravu nadměrné zásilky z Evropy do Austrálie. Jednalo se o filtrační zařízení, kdy největší výzvou byly tři 47tunové kusy. Speciální tým GPIS zajišťující nestandardní přepravy se musel v průběhu celého logistického procesu vyrovnávat s řadou výzev, na které ale operativně reagoval a všechny části nákladu se včas dostaly do přístavu ve městě Perth v Austrálii. Nyní bude společnost DSV zajišťovat přepravu obdobné zásilky.
Tato nadrozměrná přeprava probíhala ze dvou míst nakládky, Opavy a Ostravy. Logistický proces zahrnoval dohromady 17 kontejnerů a tři 47tunové kusy filtračních zařízení. Ty se do kontejnerů nevešly a musely být na základě výkresů a studií umístěny a zafixovány samostatně přímo na loď. Běžně by pro zásilku takové velikosti byl zvolen přístav v Hamburku, ale kvůli specifickým požadavkům klienta na využití bezcelní zóny musela být zásilka přesměrována do přístavu Bremerhaven.
Díky pohotovému jednání profesionálů z pověřeného týmu GPIS se podařilo vyřešit situaci, která nastala poté, co lodní přepravce posunul plánované lodění o týden dopředu. Kvůli změně termínu bylo nutné rychle přeplánovat nasazení všech strojů 
 i pracovníků, včetně dvou stotunových jeřábů a tří vozidel přijíždějících ze zahraničí, 
 a zajistit jejich přesun do přístavu o sedm dní dříve, aby nedošlo k odkladu na další loď. Ta měla plánovaný odjezd až v září, kdy začíná období povinné fumigace zásilek mířících do Austrálie. Jedná se o plynné ošetření zboží, kterým země chrání své lesní zdroje před škůdci, v tomto případě před kněžicí mramorovanou. Tento krok by však pro klienta představoval náklady navíc. Proto poskytovatel globálních logistických řešení zajistil, aby byla zásilka v přístavu včas, kdy bylo nutné pouze povinné ošetření dřeva, které se provádí celoročně, a to bez navýšení výdajů.
Tým GPIS (General Project Industry Solutions), který měl odeslání zásilek na starost a byl původně součástí Schenkru, je v současné době na cestě se plně integrovat do struktur společnosti DSV. Své zkušenosti s náročnou přepravou do Perthu získal již v roce 2016, kdy do Austrálie přepravoval 120tunový generátor, který převáželo největší letadlo té doby, Antonov An-225 Mriya.
V červnu a červenci 2025 se uskutečnila další přeprava obdobných rozměrů. V Brně a Opavě byly postupně naloženy tři nadrozměrné zásilky o hmotnosti 47 tun a k tomu 17 čtyřicetistopých kontejnerů typu High cube a Open top. Tyto zásilky byly následně naloděny a v současnosti jsou již u příjemce v Austrálii.
„Přeprava takto obrovských zásilek z Evropy do Austrálie patří bezpochyby mezi náročné projekty, které závisí na zkušeném týmu odborníků s vynikajícími organizačními schopnostmi. Během plánování a realizace přepravy je nutné rychle reagovat na vzniklé situace, například při zpoždění způsobeném změnou přístavu. U nadměrných zakázek jsou ceny služeb stanovené na míru a mají velmi krátkou platnost, což činí celý proces ještě složitější. Vždy to stojí na profesionálech, kteří mají potřebné zkušenosti a dovednosti. Proto jsme rádi, že jsou naše řady posilovány o další schopné odborníky, kteří nám pomohou zajistit úspěšné dokončení takto náročných operací, “ řekl Dalibor Bartoš DSV Air & Sea.
(red)
Foto: DSV
 
                     
                     
     
     
             
     
             
    
 
                         
                         
                         
                         
                         
                        