1. května 2025, red

Správa železnic vypsala výběrové řízení na zhotovitele studie proveditelnosti vysokorychlostní tratě z Prahy do Mostu, pojmenované VRT Poohří. Posuzovat se v ní bude celkem devět variant. Nová trať by mohla zkrátit cestu z dnešních dvou hodin na pouhých 40 minut.
Správa železnic začala hledat zpracovatele studie proveditelnosti odbočné trati Praha – Louny – Most, která bude vycházet z budoucí vysokorychlostní spojnice Prahy a Drážďan. Konkrétní místo napojení bude výsledkem studie a bude se rozhodovat mezi napojením u Roudnice nad Labem v Ústeckém kraji a u Nové Vsi ve Středočeském kraji.
Studie má posoudit celkem devět variant s cílem nalézt optimální vedení tratě. Bude také řešit, zda na ní bude stejně jako v úseku od Litoměřic do Drážďan smíšená nákladní a osobní doprava, nebo výhradně osobní doprava. Návrhová rychlost může být do 200, 250 nebo 320 km/h. Studie zároveň prověří potřebnou modernizaci dnešních tratí, které budou na novou vysokorychlostní trať napojeny, zejména Louny – Žatec.
„Během zpracování studie budeme intenzivně konzultovat s dotčenými obcemi, abychom mohli už v této fázi vzít v úvahu jejich připomínky a místní znalost,“ řekl ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí Správy železnic Jakub Bazgier. Termín pro odevzdání studie se předpokládá v roce 2027.
(red)
Foto: Správa železnic