ČSOB Leasing

ČSOB Leasing pomohl na svět razicímu štítu Viktorie

ČSOB Leasing pomohl na svět razicímu štítu Viktorie

Výrobu a dodání razicího štítu Viktorie, který v těchto dnech, týdnech a měsících razí první tunelový tubus na trase třetího železničního koridoru u Plzně, financovala společnost ČSOB Leasing. Pro stroj vážící 1800 tun využila stavební firma Metrostav speciální strukturu leasingového financování. Její příprava začala již v roce 2013, tedy o 1,5 roku dříve než samotná výroba štítu.

Viktorie je pro ČSOB Leasing svým způsobem unikátní zakázkou, a to jak rozsahem, tak i způsobem financování. „Jsme rádi, že si klient zvolil právě naše řešení. Jedná se o speciální leasingovou strukturu připravenou na míru podle zadání klienta, sladěnou s milníky tohoto mimořádného projektu. Díky kombinaci bankovních produktů a leasingu bylo možné klientovi optimalizovat jeho požadavky po všech stránkách,“ řekl ředitel pobočky korporátního financování ČSOB Leasing Daniel Hornof.

Ojedinělý případ financování na českém trhu

Financování podobných zařízení formou leasingu je ve světě běžné. V České republice jde s ohledem na počet podobných zařízení o jednotky případů. Takové zakázky na-jdeme kromě stavebnictví především ve strojním průmyslu a v železniční dopravě. „ČSOB Leasing opět potvrdil svou vedoucí pozici mezi společnostmi financujícími takto významné investice do strojních zařízení na českém trhu,“ dodal Daniel Hornof. Viktorie, více než 110 metrů dlouhý stroj, razí u Plzně cestu pro největší železniční tunel v ČR v hodnotě téměř dvou miliard korun. Štít TBM S-799 byl pro firmu Metrostav vyroben specializovanou německou firmou Herrenknecht za sedm měsíců. Průměr jeho řezné hlavy dosahuje šířky téměř deseti metrů a k jeho obsluze je potřeba více než 100 dělníků ve směnném provozu. Předpokládaný denní výkon je 15 metrů. Stejná technologie byla již v minulosti využita v rámci prodloužení trasy metra A do Motola, k jehož uskutečnění přispěly starší sourozenci Viktorie, razicí štíty Tonda a Adéla.

(tj)

spinner