Zeptali jsme se Františka Brože, tiskového mluvčí ho společnosti Košík.cz

Zeptali jsme se Františka Brože, tiskového mluvčí ho společnosti Košík.cz

Letos jste rozšířili svou síť i o jižní Moravu. Jaké je vaše stávající pokrytí České republiky a jaké další novinky chystáte?

V současnosti pokrýváme naprostou většinu krajských měst a jejich okolí. Na Košíku díky tomu může poprvé nakupovat nadpoloviční většina českých domácností. Zároveň do zbytku republiky, kam nedosáhne naše plnohodnotná služba, nadále přivezeme na jakoukoli adresu přiveze zásilku trvanlivých potravin ze zhruba 12tisícového sortimentu.

Aktuálně se chystáme na posílení naší role jako nejlepšího způsobu, jak výhodně a pohodlně nakupovat. Oslovujeme nové typy zákazníků, kteří nemají žádnou anebo velice omezenou zkušenost s online supermarkety a chceme je nejen cenou, ale i kvalitou celé služby předvědčit, že jsme ta správná cesta. Tomu nyní přizpůsobujeme nejen sortiment, ale i například funkcionalitu slevových akcí nebo možnosti dopravy. Chceme jasně ukázat, že online supermarket dokáže být ve všech ohledech srovnatelný s kamennou prodejnou, a dokonce ji v mnoha případech překonat.

Jaká je odezva na vaši novou aplikaci „supermarket v mobilu“?

Perfektní. Mobilní aplikace je pro nás naprosto klíčový kanál. A už dávno neplatí, že ji pilujeme hlavně pro mladší ročníky. Stejně aktivně ji využívají pražské domácnosti jako třeba zákazníci v Mostě nebo Ostravě. Třetina zákazníků dnes provede nákup výhradně přes mobil, dvě třetiny ho pak používají při kompletaci objednávky. Počet stažení se po uvedení nové verze zvýšil, což nás samozřejmě pozitivně motivuje dále ji rozvíjet a optimalizovat. Velký prostor se nabízí třeba v oblasti zrychlování nákupů a personalizaci - už dnes umíme v rozmanitosti našich produktů najít ty, které zákazník kupuje nejčastěji. Zároveň díky filtrům jednodušeji vyhledáte akční zboží, před platbou přesně vidíte, kolik vás bude nákup stát. Jakmile nebudete s něčím spokojení, můžete v aplikaci položky obratem vyreklamovat

Má na nabídku vašich služeb dopad snižující se koupěschopnost obyvatelstva a vysoké ceny energií a pohonných hmot?

Vysoké ceny pohonných hmot jsou pro domácností často motivací, proč si nechat dovézt potraviny od nás. Pokud jezdí do vzdálenějšího supermarketu nebo hypermarketu třeba jednou - dvakrát do týdne, rozdíl už může být znát. Košík jim zároveň přiveze nákupy již od 1200 korun zdarma.

A je samozřejmě pravda, že zákazník se změnil. Průměrná velikost nákupu nebo frekvence se zásadněji nemění, ale platí, že už dnes zákazníci hledají levnější alternativy k většině nakupovaného zboží. Pouze u potravin, na kterých jim skutečně záleží, zůstávají věrni prémiovému segmentu. Výrazně více využívají slevové akce, pobídky typu „multibuy“ nebo obecně akční nabídky. Pravidelně doprodáváme zboží ze sekce „Zachraň mě“, která zahrnuje potraviny s blížícím se koncem minimální trvanlivosti nebo zboží s estetickou vadou obalu. S výraznou slevou je tu tak možné nakoupit prvotřídní potraviny nebo drogistické zboží.

(lan)

Foto: Košík.cz

spinner