Online supermarket Košík.cz mění barvu

Online supermarket Košík.cz mění barvu

14.4. - Ceny, které rychle klesají se zvyšujícím se počtem nakoupených položek. A zdaleka nejlepší služba pro velké rodinné nákupy. S takovým příslibem vyráží online supermarket Košík.cz oslovit miliony nových domácností v Česku, ale také ve světě. Aby bylo úplně jasné, že to myslí vážně, spojuje s novou misí i nový vzhled. Logo, e-shop, auta i kurýry postupně převlékne do nezaměnitelné fialové barvy.

Přestože Češi patřili historicky k vyznavačům velkých nákupů, poslední roky jim nepřejí. Důvod, proč tomu tak je, se nalézá překvapivě jinde, než by zákazník čekal: to, co je výhodné pro domácnost, totiž není výhodné pro většinu obchodníků. Zejména kamenné prodejny vsadily v době nižších útrat na snahu dostat zákazníka do obchodu co nejčastěji. V součtu tak totiž utratí více peněz, než kdyby nákup pečlivě naplánoval.

Velký „racionální“ nákup do zásoby podle průzkumu Skála a Šulc loni nedělalo nebo téměř nedělalo 21 % Čechů. To je meziroční pokles takových nákupů o 4 procentní body. Na druhou stranu ti, kteří mu zůstali věrní, za něj utrácí výrazně více než v minulosti. Košík se proto dlouhodobě snaží přinést zpět opravdu férové velké nákupy, u kterých není třeba omezovat se. A jeho snaha ve městech i regionech přináší ovoce. Meziročně u něj počet velkých nákupů stoupl o více než 5 % a dnes se do této kategorie počítá 70 % ze všech objednávek. Toto číslo by mělo ještě letos narůst o dalších 10 procentních bodů na více než čtyři objednávky z pěti.

„Z rozhovorů s našimi zákazníky jasně vyplývá, že je nekonečný koloběh akčních cen začíná frustrovat. Zejména v regionech a menších městech domácnostem chybí férový přístup a pocit, že se jim obchodníci snaží vycházet vstříc a respektovat jejich skutečné potřeby. Všímají si, že do obchodů jezdí častěji než dřív, a nakupování začínají brát spíše jako nepříjemnou povinnost. A chtějí to změnit. Nenakupovat jen tam, kde je aktuálně dobrá cena podle letáku, ale mít výhodnou cenu dlouhodobě a samozřejmě u sortimentu, který vyhledávají rádi a ne takový, který obchodník zrovna vybral do akce,“ zmínil Ivan Utěšil, šéf online supermarketu Košík.cz.

Nejširší portfolio trvale výhodných cen pro nákupy ve velkém

Recept, pomocí kterého chce Košík změnu přinést, se jmenuje "Multikup". Tedy možnost nakupovat potraviny i další produkty s výraznou množstevní slevou. Košík jich vybudoval bezkonkurenčně největší portfolio a v jeho rozvoji zdaleka nekončí. Z původní tisícovky jejich počet nově stoupl na 3 500 položek, které pokryjí kompletní sortiment často kupovaného zboží a zahrnují každou třetí potravinu. Při nákupu se tak s „Multikupem“ setká skutečně každý zákazník. Průměrná sleva při jeho využití dosahuje 30 % z běžné ceny produktů.

Produkty v „Multikupu“ jsou tvořeny především dlouhodobou stálou nabídkou. Pokud se budou obměňovat, tak v řádech měsíců – tedy výrazně pomaleji, než je tomu u běžné akční nabídky. Zákazníci tak budou mít garanci, že své produkty výhodně nakoupí kdykoli po celý rok. Dohromady s dalšími akčními cenami Košík nabídne každý den 5 000 položek v akční nabídce – to je mimochodem více, než kolik je potravin v běžném supermarketu.

„Řekli jsme to už několikrát, ale rád to zopakuji. Naším cílem je být jednička na velké nákupy. Chceme, aby velká objednávka, kterou běžná domácnost dělá zhruba jednou za týden až dva, znamenala vždy nízkou cenu. A to opakovaně, i když bude zákazník kupovat po celý rok stejné zboží,“ vysvětlil Ivan Utěšil. „A myslím, že jsme našli cestu, která dokázala zaujmout domácnosti napříč republikou. Není to jen můj pocit, jasně to ukazují i naše data.“

Z dat Košíku vyplývá, že před rokem využívalo množstevní slevy 75 % metropolitních zákazníků, dnes je to 92 % ze všech. V regionech jejich obliba stoupla během jediného roku o dvě třetiny, takže je využívá 84 % ze všech zákazníků. Košík chce s největšími nákupy od 2 000 korun jít ještě dál a být v blízké budoucnosti prokazatelně nejvýhodnější na trhu.

Košík našel odstín, který nikdo jiný nemá

Aby Košík podtrhl změny, které přináší, bude se nově v celém Česku prezentovat jako expert na „velkovýhodné velkonákupy“. Slogan „Velkonákupy. Velkovýhodně.“ zároveň doplní upravené logo a také nová barevná paleta. Do ní se přebarví nejen stránky online supermarketu, ale postupně také celý vozový park nebo uniformy kurýrů. Volba hlavního odstínu padla po měsících intenzivního hledání na fialovou. Ta bude v Česku mezi obchodníky s potravinami jedinečná a Košík věří, že už brzy si ji lidé s jeho „Multikupem“ začnou spojovat.

„Vybrali jsme si odstíny, které jsou nezaměnitelné,“ komentoval Ivan Utěšil. „Prezentovat se budeme nově ve fialové, kterou doplní bílá, broskvová, zelená a růžová. Snažili jsme se najít takové barvy, se kterými si Češi dokáží brzy spojit pohodlí, skvělou cenu, kvalitu i široký sortiment. Zkrátka všechny výhody online nakupování. A v našem případě také dlouhodobě výhodnou nabídku díky ‚Multikupu‘.“

Ivan Utěšil zároveň upozorňuje, že Košík se bude převlékat postupně. První auta se v nových kombinacích objeví v průběhu května a do prázdnin by se měli převléknout také kurýři.

Do Česka i do světa

Nakupovat výhodně ve velkém dostane šanci výrazně více domácností než doposud. Ještě teď na jaře totiž Košík spustí své služby v pětadvaceti nových regionech. Šanci pohodlně nakupovat čerstvé potraviny s doručením do několika hodin od objednání tak získají další stovky tisíc Čechů. Již od počátku dubna se nový způsob rozvozu do vzdálenějších regionů, který by se mohl stát předobrazem budoucího doručení nákupu kamkoli do Česka, úspěšně testuje u domácností v České Lípě a širokém okolí, ve Valašském Meziříčí nebo Hranicích na Moravě.

I přes větší vzdálenost od regionálních skladů v krajských městech zde Košík ve spolupráci s logistickým operátorem DODO dokáže nabídnout nejnižší cenu za dopravu, navíc s doručením velkých nákupů vždy zdarma. V průběhu května se pak stejným způsobem rozšíří jeho služba například do Frýdku-Místku, Karviné, Písku, Klatov, Břeclavi, Strakonic nebo Vysokého Mýta.

„V naší expanzi se jen tak nezastavíme, rádi bychom, aby u nás do budoucna mohlo čerstvé potraviny nakupovat sedm domácností z deseti,“ zmínil Ivan Utěšil. „A jen v Česku naše nová mise nekončí. Ještě v první polovině roku spustíme naše služby s novou nabídkou také na Slovensku nebo v Bulharsku,“ dokončil.

(pav)

Foto: Košík.cz

spinner