Zásady územního rozvoje Ústeckého kraje se musí kvůli železnici změnit

Zásady územního rozvoje Ústeckého kraje se musí kvůli železnici změnit

10.2. - Zásady územního rozvoje Ústeckého kraje se musí kvůli vysokorychlostní železnici aktualizovat. Zabývat se tím budou krajští zastupitelé na konci února. O trase koridoru Praha - Drážďany zatím rozhodnuto není. Výhrady k různým variantám mají obce na Litoměřicku či Chlumec na Ústecku. Krajští radní žádnou z variant neupřednostňují, řekl to včera novinářům hejtman Jan Schiller.

"Zatím se o konkrétní trase nerozhoduje, potřebujeme pouze aktualizovat zásady rozvoje, aby Správa železnic mohla předložit konkrétní návrhy," uvedl hejtman. "Počkáme si na podklady a poté se rozhodneme," dodal.

Správa železnic požádala o aktualizaci zásad územního rozvoje ve zkrácené podobě tak, aby se do schvalovacího procesu mohla od začátku zapojit veřejnost. Příprava vysokorychlostních tratí s napojením na některá krajská města patří mezi priority současné vlády. Správa železnic počítá s tím, že na trase do Drážďan bude zastávka v Ústí nad Labem.

Plánovaná rychlostní trať má umožnit jízdu vlaků rychlostí až 350 kilometrů za hodinu. Jízdní doba z Prahy do Ústí nad Labem by se měla zkrátit zhruba o polovinu na 30 minut. Podle studie proveditelnosti by mohla být trať hotová v roce 2035, výstavba české části se odhaduje na 198 miliard korun. Nové centrální nádraží v krajském městě by mělo být poblíž současného západního nádraží. Za městem pak vlaky zajedou do tunelu pod Krušnými horami a vyústí už v Německu.

(čtk)

Ilustrační foto: Deutsche Bahn

spinner