Nový jízdní řád

Vlaky se od neděle vrací na několik tratí

Vlaky se od neděle vrací na několik tratí

PRAHA (14. 12.) – Polovina prosince je pravidelně obdobím, kdy dochází k největším změnám ve veřejné dopravě. Na české železnici sestavuje nový jízdní řád na základě požadavků jednotlivých dopravců Správa železniční dopravní cesty. Nejvíce vlaků – 8 457 – vypraví tradičně České dráhy, na ostatní dopravce pak připadá 477 spojů.

Jaké konkrétní novinky přinese grafikon vlakové dopravy pro rok 2015, který začíná platit v neděli 14. prosince? Za zmínku stojí obnovení pravidelného provozu na dvou tratích. Celkem čtyři páry osobních vlaků zajistí spojení mezi Moravskou Třebovou v Pardubickém kraji a Dzbelem, který se nachází v sousedním Olomouckém kraji. Zde bude možnost přestupu na spoje ve směru do Prostějova. Ještě o jeden pár vlaků více vyjede rovněž v Pardubickém kraji na trať z Holic do Borohrádku.

Ve stejném regionu se pak znovu začnou využívat zastávky ve Vendolí, Květné a Pomezí na trati ze Svitav do Žďárce u Skutče. Zcela nově se pro cestující otevře zastávka Praha-Kačerov a také Chýně jih, která je po několika měsících další v této obci nedaleko Prahy. V průběhu platnosti nadcházejícího jízdního řádu se pak plánuje zprovoznění několika dalších zastávek.

Na 13. dubna příštího roku je naplánováno zahájení železničního provozu na nově vybudované trati na Letiště Leoše Janáčka Ostrava. Dopravu zajistí České dráhy příměstskými jednotkami, které pojedou zpravidla ve dvouhodinovém intervalu na trase Mošnov, Ostrava Airport – Studénka – Ostrava – Bohumín – Mosty u Jablunkova a zpět. Cestující jistě ocení rychlejší a pohodlnější jízdu přes právě dokončené železniční uzly v Břeclavi a Ústí nad Orlicí. Naopak v průběhu příštího roku dojde k zahájení investičních akcí na celé řadě tratí, což bude mít vliv na pravidelnost vlaků, v nemálo případech bude muset být zavedena náhradní autobusová doprava.

České dráhy vzhledem k nástupu konkurence nasadí na trase z Prahy do Košic pendolina, na vnitrostátních linkách obnoví provoz na několika tratích. Jízdenky Českých drah na delších trasách mírně podraží. Například jízdné na patnáctikilometrové trati z Lysé nad Labem do Nymburka zůstane na 29 korunách, zatímco 69 kilometrů dlouhá jízda z Prahy do Kolína podraží o korunu, a z Prahy do Chebu (219 kilometrů) cestující připlatí dvě koruny. Cena za jízdu vlaky LEO Express se měnit nebude. Ani RegioJet ceny nezmění.

(tj/čtk)

spinner