V květnu začnou práce na prodloužení podchodu pražského nádraží

V květnu začnou práce na prodloužení podchodu pražského nádraží

10.4. - V květnu začnou práce na prodloužení podchodu na pražském hlavním nádraží. Práce za 219,55 milionu korun provede sdružení firem MetrostavHochtief. Informovala o tom Správa železnic. Podchody z centra směrem na Vinohrady a Žižkov by měly být otevřeny v srpnu příštího roku. 

"Prodloužením severního podchodu za stávajícího 7. nástupiště dojde k podstatnému zkrácení docházkové vzdálenosti z hlavního nádraží na Žižkov a Vinohrady. Vyústění pěší trasy bude situováno do Seifertovy ulice přes komerční centrum Churchill Square. Výstup z podchodu zajistí kromě schodiště také dvojice eskalátorů a výtah, takže bude zajištěný bezbariérový přístup,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Prodloužení podchodu je podle něj řešené tak, aby bylo možné v budoucnu rozšířit nádraží o další ostrovní nástupiště.

Práce budou zahrnovat také přeložky kolejí, stávajícího kabelového kolektoru, vodovodu a úpravy kanalizace. V prodlouženém podchodu se současně zřídí informační a orientační systém. Součástí stavby jsou také související úpravy trakčního vedení a doplnění komunikace a pěších ploch u výstupu z podchodu. U části cesty z podchodu se rovněž vybuduje oplocení a venkovní osvětlení.

Pátému až sedmému nástupišti přibudou eskalátory

Na stavbu podchodu v dalších letech naváže vyměna informačního a orientačního systému v celé stanici a zrekonstruovány budou páté až sedmé nástupiště. Ty navíc budou doplněny o eskalátory. Vyměněny budou také podhledy ve všech třech podchodech, které budou sjednoceny s prodlouženým severním podchodem. Přístřešky z 90. let nahradí nové a jejich vzhled bude jednotný na celém hlavním nádraží.

Správa železnic na prodloužení podchodu z hlavního nádraží poprvé vyhlásila zakázku už loni v červnu. Počítala s propojením hlavního nádraží se Žižkovem a Vinohrady. Do tendru se jako jediné přihlásilo sdružení firem Metrostav, Hochtief a AŽD Praha, jehož nabídka byla o 74 procent vyšší než původně předpokládaných 700 milionů korun. V rámci současné zakázky se Správa rozhodla projekt rozdělit na části. Soutěž je tak zatím určena pouze pro podchod k Seifertově ulici, cena je proto nižší. Zároveň by to stavbu mělo ulehčit. Další části původně plánované zakázky budou následovat.

(čtk, red)

Foto: Milan Frydryšek, ČD
spinner