V Hevlíně schválili smlouvu o prodeji tratě z Hrušovan

V Hevlíně schválili smlouvu o prodeji tratě z Hrušovan

6.2. - Zastupitelé Hevlína na Břeclavsku ve středu schválili znění smlouvy se Správou železnic (SŽ) o prodeji tratě Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín. Obec ji získá za 2,2 milionu Kč, které nabídla ve veřejné soutěži. S plány vytvořit v bývalé nádražní budově v Hevlíně regionální muzeum chce obec pokročit co nejdříve, řekl ČTK starosta Antonín Pichanič.

Ve čtvrtek se sejde se zástupcem SŽ, aby domluvili postup při přebírání tratě. „Smlouvu pojedu podepsat do Prahy a pak musíme čekat na přepis na katastru,“ řekl Antonín Pichanič.

Kdy vyjedou na trať první výletní vlaky či drezíny, zatím není zřejmé. Starosta Hevlína však potvrdil, že obec plánuje spolupráci s dopravcem Railway Capital Jana Šatavy, který provozuje výletní vlaky na trati z Moravských Budějovic do Jemnice a měl by spolupracovat i na provozu vlaků na trati z Čejče do Uhřic. „Trať letos slaví 150 let od svého vzniku, takže na 12. září chystáme oslavy s příjezdem parního vlaku,“ uvedl Antonín Pichanič. Obec už připravuje spolupráci i s Rakušany, protože ještě po druhé světové válce trať pokračovala do lázeňského městečka Laa an der Thaya.

V budově hevlínského nádraží má vzniknout regionální muzeum, měly by zde být připomínky i na železniční minulost. „Také je otázka, jak rychle se nám podaří vystěhovat černého nájemníka,“ řekl Antonín Pichanič. Mluvil o něm už v minulosti, že budovu svým pobytem devastuje. Město nemohlo dělat nic než čekat, až se zdlouhavý prodej podaří dotáhnout do konce. V čekárně prý sušil například kukuřici či chléb a v přístavku choval drůbež.

Sedmikilometrová železniční trať vznikla v roce 1870 a byla součástí alternativní trasy z Vídně do Brna. V 90. letech minulého století existovaly snahy o obnovu trati, ale nikdy se to nestalo a od roku 2010 zde přestaly vlaky jezdit.

(čtk)

Ilustrační foto: Railway Capital

spinner