​Švestkovou dráhu čekají přes zimu další klíčové opravy

​Švestkovou dráhu čekají přes zimu další klíčové opravy

V říjnu skončila první sezona provozu turistických vlaků mezi Lovosicemi a Mostem v režii nového majitele trati Čížkovice – Obrnice, společnosti AŽD Praha. Trať opustily osobní vlaky, které nahradily stavební stroje, aby pokračovaly v budování nejmodernější regionální trati u nás. Co se všechno podaří přes zimu opravit a jaké jsou plány na příští rok, na to jsme se zeptali generálního ředitele společnosti AŽD Praha Ing. Zdeňka Chrdleho.

Jak hodnotíte první sezonu provozu turistických vlaků v barvách AŽD Praha na této trati?

Byla to první sezona a myslím si, že úspěšná. Přepravili jsme 4500 cestujících a na trati udělali při opravách velký kus práce. Oceňujeme také dobrou spolupráci s Ústeckým krajem, SŽDC i s ČD. Až na drobné problémy jsme jezdili podle jízdního řádu, na trati nebyla žádná mimořádná událost. Je pravda, že doba před první jízdou byla složitá až hektická, museli jsme mít v pořádku jak legislativní stránku, tak samotnou trať a vozový park. Je škoda, že jsme měli problémy s nákupem starých strojů, což byla podmínka Ústeckého kraje – aby doprava na trati byla nostalgie a retro. České dráhy nám nechtěly vozy odprodat a museli jsme si je zajistit jinde, což bylo pro mne osobně jako celoživotního podporovatele ČD určité zklamání. A také naše nostalgické víkendové vlaky byly vyškrtnuty z portálu ČD, což nechápu doteď. Ale život jde dál. Naopak mnozí vedoucí zaměstnanci ČD i provozní pracovníci hned pochopili, že nejsme žádná konkurence, ale spíše malincí partneři.

Jaké chystáte novinky na příští rok?

Určitě prodloužení polední linky až do Mostu, zkrácení jízdních dob vlaků, čtyřhodinový takt turistické linky a kvalitnější přestup na vlaky ČD v Lovosicích a Mostě. Dále zabezpečíme 10 přejezdů a tím odstraníme propady rychlostí, odbouráme nepříjemné houkání před přejezdy a zajistíme vyšší bezpečnost vlaků. Plánujeme také hudební festival a další akce. 

Ukončení letošního provozu rozhodně neznamená, že se trať uloží k zimnímu spánku. Jaké investice chcete realizovat v zimních měsících?

Na trati budou probíhat hlavně opravy – zejména oprava provizorního přemostění u žst. Třebívlice, výměna nevyhovujících kolejnic a pražců mezi stanicemi Libčeves a Třebívlice a podbíjení trati. Na trati budou postupně instalovány opravdu naprosté novinky v našem oboru, vedle ETCS L2 a GSM-R také zkušební úsek ETCS L1, nové typy přestavníků, nová návěstidla, informační systémy, smart technologie, zastávka na znamení a spousty dalších řešení.

(tj)

spinner