Správa železnic představila na veletrhu InnoTrans práce na vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan

Správa železnic představila na veletrhu InnoTrans práce na vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan

25.9. - Společný česko-německý projekt vysokorychlostní trati (VRT) z hlavního města do Ústí nad Labem a Drážďan představila Správa železnic na tradičním železničním veletrhu InnoTrans, který skončil v pátek v Berlíně. Informační stánek byl součástí expozice Svobodného státu Sasko a Evropského seskupení pro územní spolupráci (ESÚS). Největším lákadlem byla příprava Krušnohorského tunelu, který bude s délkou až 30 kilometrů nejdelší ve střední Evropě.

Projekt Nového železničního spojení Drážďany – Praha je vizitkou mezinárodní spolupráci Správy železnic a DB Netz, které podporuje ESÚS. Společný prezentační stánek představil návštěvníkům aktuální stav prací na nové vysokorychlostní trati, její přínosy, způsob napojení na českou a německou železniční infrastrukturu a specifické aspekty přeshraniční přípravy. K vidění byl také model razicího stroje TBM. Právě tato technologie umožní vznik Krušnohorského tunelu, který je klíčovou, a zároveň nejsložitější stavbou na úseku Praha – Drážďany.

Projektanti již pracují na zpracování technického návrhu v podrobnosti dokumentace pro územní rozhodnutí na úsecích VRT Podřipsko a Krušnohorský tunel. Většina trati je navržena pro rychlost 320 km/h s výhradním provozem osobní dopravy. Část ale využije také nákladní doprava. Jízdní doba mezi Prahou a Drážďany se po dokončení trati zkrátí ze současných 2,5 hodiny na 60 minut. Zrychlení dopravy zaznamená nejen významná část obyvatel Středočeského, ale především Ústeckého kraje, a to díky propojení vysokorychlostní infrastruktury se stávající železniční sítí. Zahájení výstavby prvního úseku předpokládá Správa železnic v roce 2027.

(pav)

Foto: Správa železnic

spinner