Správa železnic plánuje opravu úseku železničního koridoru z Chocně do Uherska

Správa železnic plánuje opravu úseku železničního koridoru z Chocně do Uherska

30.11. - Správa železnic (SŽ) připravuje celkovou rekonstrukci úseku prvního železničního koridoru mezi Chocní a Uherskem. Předešlá modernizace se uskutečnila v roce 1996 s uplatněním tehdy dostupných technologií a materiálů. Původně měly být práce zahájeny již letos, kvůli koordinaci výluk však začnou nejdříve v roce 2029, uvedla mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.

"Pro minimalizaci dopadů na dopravu je nejdříve nutné realizovat stavby, které zajistí dostatečně kapacitní objízdnou trasu," uvedla Eberl Friebová.

Součástí rekonstrukce bude výměna železničního svršku v délce 15,5 kilometru a zřízení nové odbočky Sruby. Ve stanici Zámrsk se prodlouží čtvrtá staniční kolej a zřídí se bezbariérový přístup na nástupiště. V plánu je také rekonstrukce dalších zastávek a přejezdů a úprava staničních zabezpečovacích zařízení. Práce by měly trvat dva roky, náklady se odhadují na 5,1 miliardy korun.

"Stavba je navrhována tak, aby umožnila zavedení traťové rychlosti 200 kilometrů v hodině, za předpokladu odstranění všech železničních přejezdů v připravovaných samostatných stavbách, se kterými je koordinována," uvedla mluvčí. Například pět železničních přejezdů v úseku Choceň – Uhersko mají nahradit nová mimoúrovňová křížení, postaví se i na ně bezprostředně navazující komunikace. Další nadjezd bude ve stanici Uhersko, prefabrikovaný trámový most o délce 295 metrů překoná kromě železniční trati i zátopové území říčky Loučné.

Již příští rok chce SŽ zmodernizovat výpravní budovu v Uhersku. Za 19 milionů korun ji nahradí novým modulárním objektem. Součástí stavby bude i zřízení parkoviště a stojanů pro jízdní kola. Dopravy na trati se práce nedotknou.

V současnosti Správa železnic opravuje na železničním koridoru úsek Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí. Stavební firmy zrekonstruují deset kilometrů železničního svršku a spodku včetně hloubkové sanace násypového tělesa trati v nestabilních úsecích. Modernizace se zaměří i na zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení, silnoproudé technologie a mostní konstrukce. Kompletní přestavbu podstoupí stanice Brandýs nad Orlicí. Nástupiště se přesunou blíže ke kolejovému rozvětvení ve směru na Ústí nad Orlicí, jejich délka bude 220 metrů a výška nad temenem kolejnice 550 milimetrů, což přinese cestujícím komfortnější nástup do vlaku. Práce by měly skončit příští rok, celkové náklady podle dřívějších informací dosáhnou 3,4 miliardy korun.

(čtk)

Foto: Správa železnic

spinner