​Španělský státní Renfe dopravce koupil padesátiprocentní podíl v Leo Express

​Španělský státní Renfe dopravce koupil padesátiprocentní podíl v Leo Express

20.8. - Společnost Renfe získala 50 procent kapitálu české železniční společnosti Leo Express, která provozuje služby v různých zemích střední Evropy. Operace, kterou schválilo ministerstvo financí a která je součástí procesu internacionalizace španělského operátora, představuje strategickou obchodní příležitost pro společnost Renfe, která se snaží navázat aliance a otevřít nové obchodní kanály mimo domácí trh.

Investiční a akcionářské dohody podepsané mezi španělskou a českou společností počítají s 50% navýšením kapitálu společnosti Leo Express, které převezme Renfe.

Leo Express je soukromá společnost, která začala v České republice působit v roce 2012 a od té doby rozvíjí své podnikání rozšiřováním služeb i do zemí jako jsou Slovensko a Polsko. V Německu od roku 2017 provozuje dálkovou službu Open Access mezi Berlínem a Stuttgartem pro společnost FlixTrain.

S cílem zajistit železniční dopravu prostřednictvím intermodality mezi vlakem a autobusem provozuje Leo Express také různé silniční spoje v České republice, na Slovensku, v Rakousku, Polsku a na Ukrajině. V současné době jsou kvůli krizi související covidem-19 omezeny na provozování železniční dopravy v České republice, na Slovensku a v Polsku.

Internacionalizace společnosti Renfe

V důsledku současného procesu liberalizace železničního odvětví si společnost Renfe ve svém strategickém plánu stanovila za cíl dosáhnout vyššího stupně internacionalizace společnosti.

Vstup společnosti Renfe jako hlavního akcionáře do společnosti Leo Express má pro španělskou společnost přímý přínos, například působení v dalších třech evropských zemích (Česká republika, Slovensko a Polsko) a zdroje a licence pro přístup na německý trh.

Společnost Renfe by také měla lepší pozici pro přístup k vysokorychlostním projektům plánovaným v regionu. Česká republika, Slovensko a Polsko jsou tři země, které mají stále velký potenciál pro rozvoj své dopravní infrastruktury.

Kromě toho by působení společnosti Renfe ve střední a východní Evropě mohlo mít řetězový efekt a usnadnit růst mezinárodních aktivit dalších španělských společností, zejména těch, které jsou spojeny s železničním průmyslem.

(lan)

Foto: Leo Express

spinner