Vlaky pro Slovensko

Škoda Vagonka předala na Slovensko poslední elektrickou jednotku

Škoda Vagonka předala na Slovensko poslední elektrickou jednotku

PLZEŇ (10.6.) – Více než měsíc úspěšného provozu na slovenských tratích absolvovala poslední jednotka ze zakázky na devět dvoupodlažních souprav. Došlo tím k zakončení druhé série dodávek elektrických jednotek za více než dvě miliardy korun. Celkem už vyrobila ostravská společnost Škoda Vagonka pro slovenského železničního dopravce Železničnů spoločnosť Slovensko (ZSSK) devatenáct elektrických souprav 671 za zhruba 4,6 miliardy korun.

PLZEŇ (10.6.) – Více než měsíc úspěšného provozu na slovenských tratích absolvovala poslední jednotka ze zakázky na devět dvoupodlažních souprav. Došlo tím k zakončení druhé série dodávek elektrických jednotek za více než dvě miliardy korun. Celkem už vyrobila ostravská společnost Škoda Vagonka pro slovenského železničního dopravce Železničnů spoločnosť Slovensko (ZSSK) devatenáct elektrických souprav 671 za zhruba 4,6 miliardy korun.

„Na konci března opustila brány naší společnosti v Ostravě poslední, devátá ze zakázky a celkově devatenáctá elektrická souprava pro ZSSK. Prvního dubna byla souprava předána v Nových Zámcích do provozu a v současnosti slouží v okolí Bratislavy. Kromě elektrických jednotek dodala Škoda Vagonka našim sousedům také deset vlaků typu Push-pull. Slovensko je pro nás tradiční velmi významný trh,“ říká Ivo Gurňák, obchodní ředitel Škody Vagonka.

Škoda Vagonka podepsala smlouvu s ZSSK na dodávku jednoho kusu třívozové patrové jednotky řady 671 s opcí na dalších osm jednotek na konci května 2013. První souprava byla dodána v létě 2014. Kontrakt navázal na dodávku deseti kusů těchto souprav, které byly předány v letech 2010 až 2012. Jedná se o dvousystémové elektrické jednotky, jejichž konstrukční řešení vychází z řady elektrických jednotek 471 CityElefant, které jezdí v České republice.

Třívozová elektrická jednotka 671 umožňuje díky automatickým spřáhlům ve špičce spojit a ovládat až čtyři soupravy. Je vybavena dvousystémovou elektrovýzbrojí a je připravena pro evropský zabezpečovací systém (ETCS). K pohodlnému cestování přispívá moderní vybavení vozu i nízká úroveň vnitřního hluku. Sedadla jsou umístěna v párovém uspořádání 2 + 2 a pro každé dvousedadlo je k dispozici zásuvka a oproti jednotkám z první dodané série i podélné police na zavazadla a Wi-fi. Nechybí účinný systém větrání, vytápění a klimatizace. Pro cestující na invalidních vozících jsou elektrický a řídicí vůz vybaveny sklopnými rampami.

Společnosti Škoda Vagonka se v zahraničí daří dlouhodobě – kromě jiného uzavřela v prosinci 2014 smlouvu s Litevskými drahami na dodávku moderních elektrických jednotek za zhruba 750 milionů korun. Pro České dráhy navíc nyní vyrábí elektrické jednopodlažní jednotky RegioPanter a nově také jednotky InterPanter, které jsou určeny pro meziregionální a dálkovou dopravu.

(tj)

spinner