Siemens Mobility dodává poslední vysokorychlostní jednotku Velaro pro Turecko

Siemens Mobility dodává poslední vysokorychlostní jednotku Velaro pro Turecko

2.6. - Společnost Siemens Mobility dokončila dodávku vysokorychlostních jednotek Velaro, které si objednaly Turecké státní dráhy (TCDD) v letech 2013 až 2019. Od června 2021 bude celá flotila Velar k dispozici pro komerční dopravu.

"Dodání posledního vozidla turecké flotily Velar s velkým předstihem před původně plánovaným termínem je důležitým milníkem v našem partnerství s tureckou stranou," uvedl Albrecht Neumann, generální ředitel pro kolejová vozidla společnosti Siemens Mobility. "Naše osvědčené vysokorychlostní jednotky, vyvinuté pro globální trh, zlepšují díky nabízenému komfortu zážitek z cestování. Jsme hrdí na to, že můžeme přispět k projektu tureckých vysokorychlostních železnic, který významně rozvíjí infrastrukturu Turecka a umožňuje lidem v této velké zemi cestovat vysokou rychlostí, a přitom s nízkou stopou CO2."

Adil Karaismailoğlu, turecký ministr dopravy a infrastruktury, zmínil, že posledních 12 vysokorychlostních vlakových souprav objednaných u společnosti Siemens Mobility dorazilo do Ankary. "Soupravy budou použity na vysokorychlostní trati dlouhé 1 213 km a na nových tratích, které se staví a budou uvedeny do provozu."

Jednotky spojují Ankaru s Konyou a Eskisehirem. Do budoucna se plánuje další 533 kilometrů dlouhá trasa do Istanbulu.

První Velaro pro Turecko bylo objednáno v roce 2013 a již od května 2015 vozí cestující mezi Ankarou a Konyou. Společnost TCDD současně podepsala druhou smlouvu se společností Siemens Mobility na dodávku šesti osmivozových vysokorychlostních jednotek. Turecké státní dráhy pak objednaly dalších dvanáct osmivozových jednotek Velaro v letech 2018 a 2019. Smlouva zahrnuje údržbu, opravy a čištění vlaků po dobu tří let. Díky včasné dodávce byl provoz s cestujícími zahájen v rekordním čase. Mezi podpisem smlouvy a uvedením jednotek do provozu uplynulo v průměru pouze 24 měsíců.

Velaro pro Turecko nabízí optimalizovaný kapacitní profil a vyšší komfort pro cestující. Cestující si mohou vybrat ze tří tříd: Business Class (tři oddíly po čtyřech pohodlných sedadlech), First Class (45 míst) a Economy Class (426 míst). Jídelní vůz je vybaven dalšími osmi místy v bistru u baru a 28 místy v restauraci. Inovativní palubní komunikační a zábavní systémy umožňují přístup k videu na vyžádání, k elektronickým knihám nebo hrám prostřednictvím vlastních mobilních zařízení cestujících. V Business a First Class jsou do sedadel integrovány dotykové displeje.

Jednotky Velaro byly vyvinuty pro globální trh a v současné době jsou v provozu ve Španělsku, Francii, Německu, Velké Británii, Belgii, Rusku, Číně, Turecku a Nizozemsku. Na technickém řešení jejich mechanické i elektrické části se významně podílejí vývojová pracoviště engineeringu Siemens Mobility v Praze, v Ostravě a v Plzni. Kontinuální technické inovace a přizpůsobování se specifickým místním podmínkám dávají vysokorychlostním trakčním elektrickým jednotkám Velaro čelní místo v oboru vozidel interoperabilních evropských železnic i mimoevropských železnic, provozovaných rychlostmi do 350 km/h.

Vysoká rychlost jízdy vytváří nejen velkou atraktivitu přepravní nabídky, ale i velké denní proběhy a tím i vysokou produktivitu vozidel Velaro. To spolu s jejich výrazně nižší energetickou náročností, ve srovnání s leteckou či automobilovou dopravou, přináší velmi značné úspory energie a emisí. Jejich význam a přínos pro dekarbonizaci dopravy je zásadní.

(pav)

Foto: Siemens Mobility

spinner