RegioJet

RegioJet plánuje na letošní rok další růst počtu přepravených cestujících

RegioJet plánuje na letošní rok další růst počtu přepravených
cestujících

PRAHA (8.1.) – Celkem 1 638 989 cestujících přepravily v roce 2013 vlaky IC RegioJet na trase mezi Prahou, Ostravou a Žilinou. Ve srovnání s rokem 2012 se jedná o meziroční nárůst počtu cestujících o 42,5 procenta, kteří využili služeb prvního soukromého dopravce v dálkových vlacích v České republice. Další velký růst počtu cestujících – až o 30 procent očekává RegioJet v letošním roce. Plánuje proto od začátku března nasadit až desetivozové soupravy.

„Přestože v roce 2013 na trh přišel další dopravce, vídíme, že RegioJet u zákazníků jednoznačně vítězí“, říká Radim Jančura, majitel holdingu Student Agency, do kterého vlaky RegioJet patří a dodává: „V letošním roce nabídneme zákazníkům ještě více míst a další nové služby. Situaci, kdy antimonopolní úřad ani po třech letech nedokázal rozhodnout ve věci podnákladových cen ČD, vyřešíme tak, že získáme na naši stranu většinu zákazníků, kteří na trase Praha – Ostravsko jezdí“. Podle jeho slov chce letos tato firma přepravit 2,1 milionů cestujících a stát se největším dopravcem mezi Prahou a Ostravskem.

Vlaky IC RegioJet představily v roce 2013 celou řadu novinek, které přispěly k masivnímu růstu jejich popularity. Vedle novinek v palubních službách, jako byly například nový elektronický zábavní portál s možností poslechu hudby, sledování filmů či čtení elektronických knih, se s kladnou odezvou setkalo další doplnění palubního menu nejnověji o snídaně, které jsou zákazníkům nabízeny na ranních spojích s možností objednávky již při zakoupení jízdenky. Zvýšil se rovněž výkon palubního internetu, který je cestujícím ve vlacích IC RegioJet od začátku provozu poskytován zdarma.

Od změny jízdního řádu v prosinci pak vlaky IC RegioJet nově zastavují v České Třebové, všechny spoje zastavují také v Zábřehu na Moravě a v těchto městech, stejně jako v Třinci či Hranicích na Moravě RegioJet připravuje v brzké době také otevření svých prodejních míst. S kladnou odezvou se také setkala jasná transparentní cenová politika spojení s rozdělením do palubních tříd Standard, Relax a Business.

„Aktuálně nasazujeme na většinu vlaků pěti až šesti vozové soupravy, ve špičkách až osmi vozové. Kapacitu našich vlaků budeme dále zvyšovat, od 1. března připravujeme nasazení až desetivozových souprav. Chceme nabídnout dostatek místa i v pátečních a nedělních špičkách, které byly vždy beznadějně vyprodané“, dodává Jiří Schmidt, ředitel provozu železničního dopravce RegioJet.

(tj)

spinner